Are You Waterproof
Tijdens dit ultraboeiend en vooral leerrijk spel, maken kinderen kennis met allerlei maritieme aspecten. Zo worden ze bijvoorbeeld omgetoverd tot kapitein, hoofdwerktuigkundige of matroos en ontdekken ze of ze over een stel echte zeemansbenen beschikken. Ze krijgen daarbij verschillende opdrachten die ze tot een goed einde moeten brengen. Blindelings een schroef in elkaar zetten, een container vullen, knopen leren leggen en de man overboord redden.
Leerlingen van de derde graad lager onderwijs krijgen de kans om kennis te maken met allerlei maritieme aspecten onder de vorm van een klasspel. De leerlingen worden omgetoverd tot kapitein, hoofdwerktuigkundige en matroos. Samen zullen ze drie reizen moeten volbrengen.
Een Boeiend Klasspel is ontwikkeld door De Aanstokerij, rekening houdend met de leerdoelstellingen. Een spelbegeleider zal het klasspel begeleiden en wordt bijgestaan door de leerkracht. Een Boeiend Klasspel duurt 2 uur, inclusief een nabespreking. Voor de leerkracht is er een lerarenbijlage voorzien.
Een Boeiend Klasspel wordt GRATIS aangeboden. U moet wel op voorhand reserveren.
Toon kaart
MAS Havenpaviljoen
Hanzestedenplaat 19
2000 Antwerpen
Originele datums:
- Basisonderwijs (lager en kleuter)
- 2de graad