Gebruikersbevraging Cultuurkuur 2019
Deze 5 dingen hebben we geleerd:
- Van de 956 respondenten komt 79% uit het onderwijs, is 13% aanbieder van cultuureducatieve activiteiten en behoren 8% tot een andere groep.
- CANON Cultuurcel zorgt voor meer bekendheid van Cultuurkuur, naast Klasse en Klascement.
- Dankzij Cultuurkuur is het eenvoudiger om cultuureducatieve partners te vinden
Van wie een cultuurpartner zocht op Cultuurkuur …
heeft 82% een cultuurpartner gevonden
is 51% effectief een samenwerking aangegaan - Cultuurkuur is een bron voor cultuureducatieve informatie
Cultuurkuur slaagt in haar basismissie. Leerkrachten gebruiken Cultuurkuur als hoofdkanaal voor cultuureducatief aanbod. - De tevredenheid over Cultuurkuur is goed:
49% van de respondenten uit de onderwijssector vindt Cultuurkuur (zeer) gebruiksvriendelijk.
59% van de respondenten uit de cultuursector vindt Cultuurkuur (zeer) gebruiksvriendelijk.
Hoe zetten we dit om in acties voor 2020?
- Gebruiksgemak blijven verhogen
- Blijven inspiratie bieden via acties, praktijkvoorbeelden, reviews en redactie
- Overzichtelijkheid bewaken
- Snelle toegang bieden tot subsidiemogelijkheden
- Meer gerichte communicatie naar cultuur- en onderwijssector
- acties voeren om de bekendheid van Cultuurkuur te verhogen