Breaking News
LARF! maakt jongeren weerbaarder in tijden waarin sociale media niet stilstaan. We zoeken samen met de jongeren naar betrouwbare en minder betrouwbare nieuwskanalen. Hoe herken je een complottheorie? Wat is ‘deepfake’?
Vaak zijn jongeren nauwelijks of erg oppervlakkig begaan met de actualiteit. We kunnen ze met dit project op een niet-dwingende en niet-schoolse manier kennis laten maken met nieuwsfeiten an sich (bijvoorbeeld buitenlandse problematieken, Belgisch politiek nieuws ...) én met betrouwbare bronnen die dieper graven dan een meme of een post op Facebook.
Centraal in dit project staat het ontwikkelen van het verbeeldend vermogen. Zoals steeds zet LARF! in op het aanwakkeren van spelplezier en losmaken van ongebreidelde fantasie en creativiteit. Daarenboven vergroot theater spelen het zelfvertrouwen en de uitdrukkingsvaardigheid. Het stimuleert het divergent denken en het maakt ervarend leren mogelijk. Samengevat, vanuit theater spelen ontwikkelen de jongeren een kritische blik om naar de media te kijken.
Tijdstip in overleg
-
Secundair onderwijs
-
Voltijds gewoon secundair onderwijs
-
tweede graad
- ASO
- BSO
- KSO
- TSO
-
derde graad
- ASO
- BSO
- KSO
- TSO
- BSO specialisatiejaar
- Voorbereidend jaar HO
- Secundair-na-secundair (Se-n-Se)
-
tweede graad
-
Voltijds gewoon secundair onderwijs
