Drama in de klas!? Spelplezier en differentiëren in dramalessen.
Op zoek naar inspiratie voor dramalessen in de klas? Zou je graag meer weten over hoe je kan differentiëren in de klasgroep tijdens dramalessen? Hoe zorg je ervoor dat alle kinderen kunnen deelnemen aan de dramales op een laagdrempelige manier?
Deze workshop is voor leerlingen én leerkrachten!
Samen met je leerlingen ga je aan de slag met spelopdrachten, improvisatie en drama-oefeningen gericht op spelplezier en durven doen. Door zelf deel te nemen krijg je als leerkracht een goed beeld van hoe de kinderen de opdrachten beleven en hoe ze eraan durven meedoen.
Doorheen de workshop zoomen we ook in op hoe je als leerkracht kan differentiëren tijdens de drama-opdrachten, en hoe je kan inspelen op bepaalde zorgnoden binnen de klasgroep. Doordat de kinderen meedoen, kunnen we dat ook meteen in de praktijk omzetten.
De workshop wordt gegeven door Valérie Vertenten. Valérie heeft een ruime ervaring als leerkracht woordkunst-drama in het DKO. Ze werkt met leerlingen van alle leeftijden. Valérie volgde een bijkomende opleiding in dramatherapie. Hierin verdiepte ze zich in spel en drama bij kinderen en jongeren met ontwikkelings-, concentratie- en leerstoornissen, met als doel hen te meer in spel te kunnen betrekken.
Tijdstip in overleg
-
Basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon lager onderwijs
- 1ste graad
- 2de graad
- 3de graad
- Onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers (OKAN)
-
Gewoon lager onderwijs
-
Buitengewoon basisonderwijs
- Buitengewoon lager onderwijs
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Deeltijds kunstonderwijs (DKO)
- Woordkunst-drama
