Vorming: Hoe kan ons doel verbindend werken?
Vorming bij jou op school
In team werken is boeiend en verrijkend, maar niet eenvoudig. Teamleden botsen op standpunten die afwijken van hun eigen mening. De manier van werken, van aanpakken, ... verschilt van hoe je het zelf zou doen. Dit heeft impact op de sfeer in de organisatie: collega's klagen, voelen zich niet erkend, ieder doet het op zijn eigen manier. De oorzaak ligt vaak bij onduidelijkheid over de 'bedoeling': dat wat de job reden geeft om te bestaan. De visie van waaruit al het spreken en handelen vertrekt.
Vanuit het model van Wouter Hart, gaan we op zoek naar wat ons (inhoudelijk) in de job verbindt. Wat drijft ons in onze job? Welke meerwaarde willen we bieden aan onze doelgroep / onze cliënten? Waar staan we voor, waar geloven we in? Door te vertrekken vanuit de 'bedoeling' die ons verbindt, komen we tot meer gedeelde beslissingen en positief teamklimaat.
9680 Maarkedal
Tijdstip in overleg
-
Gewoon kleuteronderwijs
- Kleuter 2-3 jaar
- Kleuter 3-4 jaar
- 1ste leerjaar A
- 2de graad
- 1ste leerjaar B
- BSO
- Basisonderwijs (lager en kleuter)
- KSO
- beroepsvoorbereidend leerjaar
- TSO
-
Deeltijds kunstonderwijs (DKO)
- Dans