Vorming: Leer filosoferen met (prenten)boeken
Ben je benieuwd hoe je verhalen kan inzetten om kinderen beter te laten nadenken over belangrijke thema’s als vriendschap, geluk, toekomst, goed en kwaad?
In deze interactieve vorming
- leer je filosofische thema’s herkennen in (prenten)boeken
- ontdek je welke vragen werken om het gesprek spontaan op gang te trekken
- krijg je tips om het gesprek te verdiepen.
Na een korte introductie over wat filosoferen is, ga je meteen zelf aan de slag om te ervaren hoe prikkelend (prenten)boeken kunnen zijn om je denken in gang te zetten.
Deze initiatie is gericht op leerkrachten kleuter en lager onderwijs met een hart voor taal en boeken, die niet enkel lees-, maar ook denkplezier willen stimuleren!
Waar
Locatie in overleg
Wanneer
Tijdstip in overleg
Geschikt voor
15 onderwijsniveau's
-
Basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon kleuteronderwijs
- Kleuter 3-4 jaar
- Kleuter 4-5 jaar
-
Gewoon lager onderwijs
- 1ste graad
- 2de graad
- 3de graad
- Onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers (OKAN)
-
Gewoon kleuteronderwijs
-
Buitengewoon basisonderwijs
- Buitengewoon kleuteronderwijs
- Buitengewoon lager onderwijs
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Deeltijds kunstonderwijs (DKO)
- Woordkunst-drama
Meer info
