Vorming: Leer filosoferen met (prenten)boeken
Ben je benieuwd hoe je verhalen kan inzetten om kinderen beter te laten nadenken over belangrijke thema’s als vriendschap, geluk, toekomst, goed en kwaad?
In deze interactieve vorming
- leer je filosofische thema’s herkennen in (prenten)boeken
- ontdek je welke vragen werken om het gesprek spontaan op gang te trekken
- krijg je tips om het gesprek te verdiepen.
Na een korte introductie over wat filosoferen is, ga je meteen zelf aan de slag om te ervaren hoe prikkelend (prenten)boeken kunnen zijn om je denken in gang te zetten.
Deze initiatie is gericht op leerkrachten kleuter en lager onderwijs met een hart voor taal en boeken, die niet enkel lees-, maar ook denkplezier willen stimuleren!
Toon kaart
Locatie in overleg
Wij komen op verplaatsing in deze regio's:
- Provincie Limburg
- Provincie Oost-Vlaanderen
- Provincie West-Vlaanderen
- Provincie Vlaams-Brabant
- Provincie Antwerpen
- Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Tijdstip in overleg
- Buitengewoon kleuteronderwijs
-
Gewoon kleuteronderwijs
- Kleuter 3-4 jaar
- 2de graad
- Onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers (OKAN)
- Basisonderwijs (lager en kleuter)
- Deeltijds kunstonderwijs (DKO)