Vorming: open en geweldloze communicatie
Vorming bij jou op school!
Communiceren, samen leven, samen werken... loopt niet van een leien dakje. Té vaak spreken we onze verwachtingen niet uit en beluisteren we de noden van anderen onvoldoende. Worden in jouw organisatie hete hangijzers ontweken? Of worden ze enkel in de wandelgangen benoemd? Heerst er een klaagcultuur en voelen mensen zich niet gehoord? De inzichten van M. B. Rosenberg zullen verhelderend zijn voor je team.
"Geweldloze communicatie helpt ons stevig in het leven te staan, te zeggen wat we willen én te horen waar het de ander om gaat.", aldus Rosenberg. Het model geeft praktische inzichten die we via oefeningen onder de knie krijgen. Wanneer collega's leren en oefenen in geweldloos communiceren, is de basis gelegd voor een organisatieklimaat waarin begrip, SAMEN, vertrouwen en voldoening centraal staan.
Tijdstip in overleg
- 1ste leerjaar A
- ASO
- 1ste leerjaar B
- BSO
- 2de leerjaar
-
Basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon kleuteronderwijs
- Kleuter 2-3 jaar
- Kleuter 3-4 jaar
- Kleuter 4-5 jaar
-
Gewoon lager onderwijs
- 1ste graad
- 2de graad
- 3de graad
-
Gewoon kleuteronderwijs
-
Buitengewoon basisonderwijs
- Buitengewoon lager onderwijs
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
- KSO
- beroepsvoorbereidend leerjaar
- TSO
- BSO specialisatiejaar
- Voorbereidend jaar HO
-
Secundair onderwijs
-
Voltijds gewoon secundair onderwijs
-
tweede graad
- ASO
- BSO
- KSO
- TSO
-
tweede graad
- Buitengewoon secundair onderwijs
-
Voltijds gewoon secundair onderwijs
-
Deeltijds kunstonderwijs (DKO)
- Beeldende en audiovisuele kunst
- Muziek
- Woordkunst-drama
- Dans
- Hoger onderwijs
- Volwassenenonderwijs

Ontdek meer
- › Lessenreeks
- › Opvoeding