Een gids geeft uitleg over gesteenten, mineralen, fossielen en edelstenen. Dit aan de hand van de ten toon gestelde materialen in het museum. De rondleiding duurt +/- 2 uur. Maximum : +/- 20 deelnemers.
Bezoek de bibliotheek met je klas, kom eens langs voor een voorleesmoment, of laat je leerlingen eens ondervinden hoe de bibliotheek werkt. Vraag dan je klasintroductie aan bij de bibliotheek.
Wat is restauratie en waarom zouden we een gebouw restaureren? Dat is het uitgangspunt van deze projectweek. De leerlingen gaan op school aan de slag met een vakman of vakvrouw en werken samen naar een eindproduct toe.
Wil je eens met je klasgroep een (geleid) bezoekje brengen aan het morfologisch museum van de Faculteit Diergeneeskunde van de UGent in Merelbeke? Dit loont alleszins de moeite.
Op donderdag 20, vrijdag 21, donderdag 27 en vrijdag 28 april biedt het GUM klassen uit het buitengewoon secundair onderwijs de kans om een gratis rondleiding op maat te volgen.
Thomas doit passer ses vacances avec son père, un biologiste qui sest retiré en Provence parmi les oies afin détudier leur route migratoire. Pour couronner le tout, il ny a pratiquement pas de connexion Internet.
Deze voorstelling werd geannuleerd!
Mevrouw de Poes oefent voor haar grote poezentoets. Om alles goed onder de knie te krijgen, gaat ze te rade bij juf Zen-meermin.
Ken je het schilderij Nederlandse Spreekwoorden van Pieter Bruegel de Oude? Samen gaan we erin op zoek naar spreekwoorden met dieren. Sommige spreekwoorden gebruiken we niet meer, andere zijn nog actueel, vb. van de os op de ezel springen.
Mens en dier zijn al eeuwenlang op elkaar aangewezen en met elkaar verbonden. Tenminste: dieren in de landbouw, huisdieren... Welke dieren hielden de Alkenaren vroeger en waarvoor werden deze dieren dan ingezet?
Dieren en mensen hebben de meest uiteenlopende relaties: van een schoothondje tot een competitiepaard, of van een laboratoriumrat tot een truffelvarken. Een ding is zeker, we zouden niets zijn zonder onze mededieren.