Twee patatkramen in één straat: is dat handig? Kit en Pit vinden het geen goed idee. Beiden verkopen patat op een paar meter afstand van elkaar. Pit weet een oplossing: “Kit’s stinkende kraam moet verhuizen”.
Jacqueline neemt je klas mee in een magische wereld en betrekt hen interactief. Ze vertelt spannende verhalen over wonderlijke wezens als dwaallichtjes, lodders, witte dames en weerwolven.
De Bijbel staat vol wonderlijke verhalen. Die overdragen aan een nieuwe generatie vind ik een boeiende uitdaging. Samen met de kinderen verken ik deze verhalen interactief. De leerlingen mogen meespelen, geluiden maken, aanvullen.
Ervaar hoe het is om in de schoenen van het slachtoffer, de pester of de meeloper te staan. Zo ontdekt het publiek hoe ze zelf pesten kunnen stoppen.
De voorstelling begint met een korte scène over pesten in een ver verleden.
Zijn wij afstammelingen van de stam van het rendier of de stam van het oerrund?
We beleven een dag uit het leven van een 11-jarig kind dat 15.000 of 5.000 jaar geleden leefde.
In deze workshop gaan we samen de meest fantastische knikkerbanen maken. We leren torenbouwen uit blokken. We leren hoie een balletje kan rollen. We leren weggetjes maken.
In de loop van de tijd gingen steeds meer mensen in een stad wonen. Wie het daar niet beviel vertrok, maar wie zich thuis voelde bleef. De nieuwkomers namen veel mee: verhalen, gewoontes, lekkernijen en humor uit het gebied waar ze vandaan kwamen.
De medewerkers van Museum Vleeshuis dompelen je klas volledig onder in de wereld van de instrumentenbouw. Al doende ontdekken de leerlingen hoe geluid wordt gemaakt en op welke manier instrumenten hoge en lage klanken produceren.
Erfgoed, wat is dat eigenlijk? En hebben wij ook erfgoed in ons dorp? Hoe ziet dat er dan uit?
Erfgoed klinkt vaak als iets heel oud en saai, maar eigenlijk kan het juist heel leuk zijn!
We dansen met een reuzenballon in de lucht; We botsen, gooien, rollen, dragen, klemmen, onze ballon. We trainen onze hersenen met de Poi’s (een sok gevuld met een waterballon), we leren ‘the butterfly’ en ‘the wave’! Kom mee springen en dansen!
Een theatervoorstelling boordevol muziek en acts rond het thema ‘klimaat’ voor kinderen van de lagere school.
Alles klaar Wouter?
Ja, Wim! Waarom?
De minister komt!
Onze druk ateliers worden perfekt aangepast aan de leeftijd van de leerlingen.
Van drukken met alledaagse recupmateriaal tot lino druk en etsen in tetrapakjes.
We komen in de klas met alle nodige materiaal (rollen, drukpers, ...) en kunstboeken voor inspi...
Wil jij een ballerina worden? Je krijgt balletles van onze lieve balletjuffrouw Helen .
Op het einde van deze workshop schitteren jullie op een toonmoment!
Wij voorzien zelf voor iedereen balletpakjes die jullie op het toonmoment mogen dragen.
In een vorming theater krijg je handvaten aangereikt hoe je spel, acteren en improviseren op een doeltreffende manier kan inzetten tijdens jouw lessen of jouw omgang met kinderen.
Je maakt kennis met de verschille...
Laat je verrassen door de digitale technologie van augmented reality.
Met de techniek ‘augmented reality’ (of AR) verrijk je de echte wereld door er een digitale laag ‘op te leggen’.
Zoals Yuku gaan we op een muzische zoektocht naar de lichtgevende Himalayabloem. De deelnemers vervullen allerlei filmwijze opdrachten. Ze laten Yuku en andere personages spreken, componeren muziek met apps, ontdekken stop-motion animatie, etc.
Laat je kunstwerk verschijnen en verdwijnen door deze magische techniek! Of wil je liever geheime boodschappen sturen? Met deze workshop weet je hoe het moet!
De kinderen maken hun eigen 3D-bril en een kunstwerk dat hiermee verschijnt en verdwijnt.