Met theatrale vormen zoeken de deelnemers naar waar hun dromen liggen. In de veiligheid van het podium zoeken ze naar manieren om zichzelf uit te drukken.
Elk boek begint met een goede pitch. Elke dag passeren meer dan 100 niet geschreven verhalen, in de krant, sociale media, op de bus, in je eigen hoofd. Aan jou om ze te vinden.
Het voorbije jaar vonden er verkiezingen plaats op Europees, federaal, regionaal, provinciaal én gemeentelijk niveau. Een geknipt moment om dieper in te gaan op een belangrijk aspect van het verkiezingsproces: verkiezingsaffiches.
Wil je jouw leerlingen eens op een andere manier laten kennismaken met de discussies over het koloniale verleden, koloniaal erfgoed en dekolonisering? En ben je benieuwd welke plaats kunst daarin inneemt?
Waar en wanneer trek jij de lijn? We gaan voortdurend met elkaar in interactie, zowel in de ‘echte’ als de digitale wereld. Meestal gaat dat goed. Soms loopt het mis.
De Slag om Leuven vertelt het verhaal van de Tweede Wereldoorlog vanuit Leuvens perspectief. Je ontdekt hoe de Leuvenaars zich staande hielden aan de hand van historisch beeldmateriaal uit nationale en internationale archieven.
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
Passerelle en Filmpact slaan de handen in elkaar en zoeken een middelbare school (3de graad secundair onderwijs) die samen met ons ten strijde trekt voor een flinke hap cultuureducatie, opgebouwd rond de beklijvende documentaire Why We Fight?
Het inleefparcours Doetertoe belicht op een interactieve manier verschillende thema's die leerlingen uit de 3e graad secundair onderwijs meer inzicht geven in het leven met een verstandelijke beperking.
Communiceren doen we al lang niet meer per brief en postduif, maar via sociale media. We delen snel onze mening of onze bezigheden met een post, een story, een ‘@’. Wat gebeurt er met al die informatie nadat we op ‘post’ hebben gedrukt?