Tijdens campus circulair beleef je jouw eerste campusdag nóg voor je jouw diploma secundair op zak hebt. We blikken dus even vooruit op vlak van studies, maar brengen het verhaal van materialenschaarste van vandaag! Onze materialen zijn schaars. Punt.
Ter vervanging van de workshop onderzoekscompetenties bieden we voor de derde graad van het secundair onderwijs een lespakket en werkruimte in de bib aan.
Vanaf dit schooljaar kan je een werkruimte in onze Hoofdbibliotheek reserveren om als leerkracht sam...
Joëlle Dubois (1990, Gent) staat bekend om haar krachtige en kleurrijke schilderijen waarin thema’s als gender, vrouwelijkheid, seksualiteit en diversiteit centraal staan.
Tijdens deze workshop worden een aantal thema's uit het In Flanders Fields Museum verder uitgediept. Concrete affiches, foto's, voorwerpen en getuigenissen roepen vragen op en wijzen antwoorden aan.
Insignes zijn middeleeuwse 'pins' die we veelal kunnen vergelijken met de emoji van nu! De middeleeuwer spelde ze op om te laten zien wie hij was of waar hij voor stond.
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, heerlijke speculaas. Ze ontdekken dat er een aantal speciale ingrediënten nodig zijn om speculaas te maken.
Thomas Nolf (1986, Kortrijk) verkent de menselijke drang naar ontsnapping via luchtvaartcultuur, waarbij hij fotografie, gesimuleerde beelden en jeugdherinneringen combineert.
Onder de noemer StART with ART heeft Mu.ZEE 14 korte filmpjes samengesteld die aansluiten bij de nieuwe, culturele, vakoverschrijdende sleutelcompetenties voor het secundair onderwijs.
Hoe ga je als leerkracht aan het werk met een literair zwaargewicht als Guido Gezelle? Op welke manier kun je jongeren warm maken voor literair erfgoed? Kun je gedichten van Gezelle aan jonge kinderen presenteren?
Rein Dufait (1990, Oostende) werkt met een brede waaier aan materialen, van karton en zand tot planken, acrylic one, acrylverf en oliepastel. Hij assembleert en combineert deze elementen volgens een eigenzinnige, intuïtieve logica.
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, heerlijke chocoladeproducten. Ze ontdekken dat werken met chocolade best wat precisie vraagt.
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, een ovenvers brood. Na het analyseren van de ingrediënten begint het lastige meng- en kneedwerk.
Bij Passerelle willen we vooral iets uit de leerlingen halen. Het draait niet om een opgelegde choreografie, maar om improvisatie. We laten onze coaches vrij: ze hebben elk hun eigen aanpak en methodieken.
In een bib moet je stil zijn en stil zitten. Is dat zo ? Met Passerelle gaan we enkele stappen verder. We laten ons inspireren door verhalen en teksten. We dansen tussen de rekken of rekken ons tussen de boeken.