Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
In de voetsporen van Lotte Reiniger speel je met silhouetten en maak je er een animatiefilmpje mee.
Meer dan honderd jaar geleden was Lotte Reiniger een van de pioniers van de animatiefilm. Zo maakte ze films die uitsluitend bestonden uit silhouetten.
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...
Aan de hand van beeldfragmenten krijgen de leerlingen inzicht in wat animatie is. Daarna gaan ze aan de slag met de animatie frames, iPads en animatiefiguren.
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Zingen in de auto, zingen in de douche of zingen in een achtbaan. Zingen kan echt overal! Maar wat als je zelf nog eens de tekst erbij verzint? Dan word je naast zanger of zangeres ook een echte singer songwriter!
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
In de workshop poppen maken ga je onder professionele begeleiding van een poppenmaker of poppenspeler aan de slag om zelf poppen te maken uit hout en papier.
Bij een meerdaagse workshop is er tijd om de poppen te laten drogen en ’s anderendaags zelf ook te bespelen. Ademen, slapen, wakker worden, dansen, praten: na deze workshop kan jij poppen levend maken.
Geen voorkennis nodig.
Ontdek op een actieve, creatieve manier hoe onze blik wordt gekleurd en beïnvloed door de media.
Wist je dat één beeld wel 100 betekenissen kan hebben? Objectief kijken bestaat niet. Onze blik wordt altijd gekleurd door ons persoonlijke referentiekader.
Koning Zebra is het beu om in de dierentuin te leven. ‘Zee-bra’s’ horen toch thuis in de zee? Of niet? Wat zou dat zijn, een ‘zee’? Hij heeft er al veel over gehoord.
Ben je benieuwd hoe je verhalen kan inzetten om kinderen beter te laten nadenken over belangrijke thema’s als vriendschap, geluk, toekomst, goed en kwaad?
In deze interactieve vorming
- leer je filosofische thema’s herkennen in (prenten)boeken
- ontdek j...