Cursus of workshop | Sint-Jans-Molenbeek (Brussel)
Circus Zonder Handen organiseert vorming en bijscholing voor wie met circustechnieken en de specifieke circuspedagogiek aan de slag wil gaan of deze wil integreren in zijn werkveld.
Inhoud en aanpak
In de workshop ‘Dans en Ritme’ zijn de aangebrachte bewegingen geïnspireerd op Afrikaanse Dans. Ook in de live muzikale begeleiding herken je Afrikaanse ritmes en melodieën, gespeeld op balafon, fluit en allerlei percussie-instrumenten.
Tijdens een Workshop Schilderen in de stijl van … kiezen we in onderling overleg een bekende (of minder bekende) schilder als inspiratiebron voor deze schilderworkshop.
We starten met een korte introductie van de gekozen schilder.
Werkwijze:Tijdens deze workshop gaan we proefondervindelijk aan de slag. Je ervaart niet alleen de zwaartekracht maar leert ook hoe zwaartekracht werkt en wat het met je doet. Ook je creatieve brein is van belang!
Kruip in de huid van een survivalheld en kijk naar de sterren, zij wijzen je de weg. Ontdek hoe je je kunt oriënteren op de sterrenhemel en welke verhalen er in de sterren geschreven staan.
Flamenco is afkomstig uit het Zuiden van Spanje en draagt de sporen van zowel de Spaanse cultuur als de invloed van de zigeuners. Kenmerkend zijn de Arabisch aandoende klanken, de uitbundige versieringen en het sterke ritme.
Wat Hip Hop zo speciaal en populair maakt, is dat er geen standaard regels of technieken zijn. Deze Urban dansstijl blijft zich ontwikkelen en is de basis voor vele substijlen. Strakke danspassen worden gecombineerd met een lekkere flow.
BIn deze interactieve workshop maken leerlingen kennis met de wetenschap achter het bouwen van raketten. Na een boeiende science show gaan de leerlingen zelf aan de slag.
In groepjes van vier ontwerpen en bouwen ze hun eigen grote raket.
DOE JE MEE? We gaan (toneel) spelen op muziek! Spannende, dramatische, vrolijke, grappige, rare muziek... In de theaterworkshop ‘Let the music PLAY’ is muziek de motor van hoe je beweegt, wat je zegt en wat je doet.
SAMEN EEN VERHAAL MAKEN EN VERTELLEN. Eerst warmen we ons op. We lachen, brullen en fluisteren. We verstijven, kijken in elkaars ogen en fronsen de wenkbrauwen.
DOE JE MEE? Je kan een verhaal lezen, je kan een verhaal spelen en je kan een verhaal luisterspelen! Ga op reis in je eigen verhaal en breng het tot leven. Hoe? Met je stem, met muziek, met geluiden, met oh’s en ah’s en vooral: met fun en fantasie.
Altijd al willen weten hoe scherp silex is? Hoe het vel van een rendier voelt? Hoe zwaar een pot van de landbouwers-veetelers weegt? Nelle brengt het mee en legt het in de handen van de leerlingen om zo abstracte ideeën concreet te maken.
Tijdens dit atelier maken je leerlingen een Zine, een zelfgemaakt boekje vol creatieve verhalen, boeiende perspectieven, collages en/of illustraties. Ze zijn de speeltuin voor jong literair en grafisch talent.
Wanneer leerlingen zelf korte filmpjes maken, zetten ze de lesinhoud om in een creatief en persoonlijk project en werken ze aan hun mediawijze skills. Wil je ontdekken hoe je jouw leerlingen video’s kan laten maken?
In de workshop poppen maken ga je onder professionele begeleiding van een poppenmaker of poppenspeler aan de slag om zelf poppen te maken uit hout en papier.
Het inleefparcours Doetertoe belicht op een interactieve manier verschillende thema's die leerlingen uit de 3e graad secundair onderwijs meer inzicht geven in het leven met een verstandelijke beperking.
Aan alle leerkrachten van het basis- en secundair onderwijs,
Met onze vereniging Anima Vinctum organiseren we Theatersport kampen en schoolactiviteiten voor kinderen en jongeren in Antwerpen.
Zwarte Zondag in 1991 was de dag waarop het Vlaams Blok (nu Belang) een verkiezingsoverwinning boekte. Met populistische en uitgekiende campagnes kon de partij drie keer meer kiezers verleiden.