In twee sessies laat Lies Van Gasse de studenten kennismaken met de poëzie van een stad. Vanuit een bloemlezing van verschillende dichters maken ze samen een wandeling door de stad.
In de loop van enkele sessies ontwikkelt Lies samen met de leerlingen een idee voor een collagegedicht. In dit collagegedicht kunnen de leerlingen vertrekken vanuit hun eigen creatieve ideeën. Er kan gewerkt worden vanuit een thema of helemaal vrij.
Lies Van Gasse is beeldend kunstenaar én dichter. Ze schildert met woorden en rijmt met beelden. In veel van haar werken gaan woord en beeld dan ook hand in hand.
Laat je inspireren door de kleurrijke popart van Andy Warhol of Roy Liechtenstein. Een contrastrijke foto tover je met mechanische druktechnieken zoals zeefdruk om in een kunstwerk à la Warhol of Liechtenstein.
Tieners krijgen steeds meer interesse in het maken van eigen filmpjes. Social media speelt hierbij een grote rol. Vanuit het onderwerp acteren, het maken van films en het gebruik van de camera, wordt de kinderen van alles geleerd.
Wat alle kunstenaars van de kunstenaarsgroep CoBrA met elkaar gemeen hebben, zijn hun vrije en spontane expressievormen. Deze workshop draait daarom vooral rond impulsiviteit, waarbij we je eigen opwellingen en ingevingen stimuleren.
We kruipen in het vel van grote kunstenaars en leren kijken en tekenen. Het worden pareltjes van kunstwerken waarvan zelfs de kinderen niet wisten dat ze het konden!
Stel je eigen boek samen met zelfgemaakte kunstwerken!
Je hoeft niet bang te zijn voor writer’s block. Door verschillende druk- en schildertechnieken uit te proberen, creëer je je eerste beeldende woorden op papier.
De dynamiek in de klasgroep versterken .
Je eigen lesgeven weer vormgeven.
Met ondersteuning daar waar nodig.
Met respect voor ieders verhaal.
Met oog op ieders kwaliteit.
Stippels en felle kleuren, dat is de typische stijl van kunstenares Yayoi Kusama. Door het gebruik van herhaling van vormen en gedurfde kleuren creëer je een eigen installatie met als inspiratiebron de typische Kusama-pompoen.