Traditiegetrouw organiseren Stad Oostende dienst Cultuur en mu-zee-um vzw gratis Erfgoedweken voor het secundair onderwijs in de week van 22 t.e.m. 25 april en voor het basisonderwijs in de week van 28 t.e.m.
Joëlle Dubois (1990, Gent) staat bekend om haar krachtige en kleurrijke schilderijen waarin thema’s als gender, vrouwelijkheid, seksualiteit en diversiteit centraal staan.
Insignes zijn middeleeuwse 'pins' die we veelal kunnen vergelijken met de emoji van nu! De middeleeuwer spelde ze op om te laten zien wie hij was of waar hij voor stond.
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, heerlijke speculaas. Ze ontdekken dat er een aantal speciale ingrediënten nodig zijn om speculaas te maken.
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, heerlijke chocoladeproducten. Ze ontdekken dat werken met chocolade best wat precisie vraagt.
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, een ovenvers brood. Na het analyseren van de ingrediënten begint het lastige meng- en kneedwerk.
Bij Passerelle willen we vooral iets uit de leerlingen halen. Het draait niet om een opgelegde choreografie, maar om improvisatie. We laten onze coaches vrij: ze hebben elk hun eigen aanpak en methodieken.
In een bib moet je stil zijn en stil zitten. Is dat zo ? Met Passerelle gaan we enkele stappen verder. We laten ons inspireren door verhalen en teksten. We dansen tussen de rekken of rekken ons tussen de boeken.
Thomas Nolf (1986, Kortrijk) verkent de menselijke drang naar ontsnapping via luchtvaartcultuur, waarbij hij fotografie, gesimuleerde beelden en jeugdherinneringen combineert.
Rein Dufait (1990, Oostende) werkt met een brede waaier aan materialen, van karton en zand tot planken, acrylic one, acrylverf en oliepastel. Hij assembleert en combineert deze elementen volgens een eigenzinnige, intuïtieve logica.
Een gids dompelt kinderen en jongeren onder in de wereld van de geluidskunst. De sessie start met een belevingstocht door het Concertgebouw waarbij de focus ligt op klank, klankbeleving en akoestiek in het gebouw.
In het kantatelier van het museum geven de kantmonitrices een workshop ‘initiatie kantklossen” . De kinderen leren een kleurrijk vriendschapsbandje klossen.
De workshop is een goede combinatie met een educatief pakket in Texture.
Als tweetalig platform voor kunstenaars brengt MUS-E Belgium actieve kunstbeleving binnen bereik van kinderen en jongeren ongeacht hun afkomst of achtergrond.
Een schrijver die uit zijn/haar land is gevlucht vertelt over zijn/haar werk en leven als schrijver in een nieuw land. We lezen samen een tekst en spreken erover.
Instagram en Pinterest staan vol met mooie afbeeldingen die gecreëerd zijn door middel van ‘handlettering’. Handletteren is het tekenen van mooie letters in allerlei vormen, afmetingen en stijlen.