Audiowandeling door de Diamantwijk
Wist je dat natuurlijke diamanten ouder zijn dan dinosaurussen? En dat iedere diamant minstens één keer in Antwerpen passeert? Want Antwerpen is het wereldcentrum van diamanten.
Hoe stimuleer je fysiek bewustzijn en bewegingsonderzoek bij de groep(en) waarmee je werkt? Laat je inspireren door deze workshop, waarbij we danstechnieken combineren met tekenopdrachten!
Hiëronymus van Busleyden woonde vroeger in dit prachtige stadspaleis, het Hof van Busleyden. Hier kwamen regelmatig geleerde vrienden op bezoek zoals Erasmus en Thomas More.
Verschillende educatieve medewerkers bij WISPER lieten zich de afgelopen maanden voor hun kunsteducatieve praktijk inspireren door WIJ ZIJN RITME*. Ze besloten die inspiratie verder met vakgenoten te delen tijdens deze thematische driedaagse.
Een geoefend tekenaar kan naar een driedimensionale wereld kijken alsof deze zich op een plat vlak bevindt, klaar om het blikveld te vertalen naar een tweedimensionaal vlak.
Tijdens deze tweedaagse voor lesgevers benaderen we stemvorming vanuit verschillende invalshoeken: stem en creativiteit (improvisatie & compositie), stemsturing (bewuste én onbewuste technieken), ritmisch stemgebruik vs.
De Museumklas ‘Kijken mag, aankomen ook’ laat je jouw omgeving op een originele, speelse manier ontdekken. Dit kan op bezoek in Zaal Dodoens in het museum, maar ook in je eigen school of klas.
Werken met groepen waarbinnen verschillende talen en etnisch-culturele achtergronden vertegenwoordigd zijn, is een hele uitdaging en een boeiende zoektocht.
Wat maakt de opbouw van een theaterles interessant en boeiend voor een groep? Welke werkvormen bestaan er? In welke mate sturen thema, groepsdynamiek en doelstellingen van je les de werkvormen die je kiest? Waar begin je?
We vertellen verhalen met een kamishibai of Japans verteltheater. Aan de hand van vragen gaan we dieper in op het thema en maken we verbinding naar het eigen leven van de kinderen.
Hoe selecteer jij als (toekomstige) schrijfdocent of taalleerkracht de literaire teksten die je gebruikt in je lessen? Gebruik je daarvoor de gekende handleidingen en zoek je het bij de grote namen uit de 'literaire canon'?
Gek of visionair?
Een hut in een bosver weg van alles en iedereeneen man vertelt, zingt, danst, lachtraast, argumenteert, provoceertover de mens die de natuur vernieltover het isolement dat hij noodgedwongen omhelst over de vervreemding die technologie he...
Wat is een stad?Haar inwoners? Haar muren? Haar geschiedenis? Heeft een stad een geheugen?
Je bent 25 jaar en je krijgt de kans om je stad volledig vorm te geven zoals jij dat wilt. Jij krijgt de sleutels.
Van spelen met schaduwen tot het creëren van personages. Ga spelenderwijs aan de slag met de camera. Via korte video's, maken de kinderen kennis met de basisprincipes van fotografie.
De online lespakketten zijn daarnaast flexibel.