Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
Op een dag gooide Alexander al zijn spullen op een hoop en ging hij op de top van een berg wonen. Nooit komt hij eens naar beneden. Waarom zou hij ook? Alles wat zijn hartje verlangt, heeft hij.
Ronja, de roversdochter
Tijdens de nacht waarop Ronja ter wereld komt, splijt een blikseminslag de roversburcht van Mattis in tweeën. Tot overmaat van ramp wordt de andere helft betrokken door Borka en zijn rovers.
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Rikki komt helemaal tot leven in deze hartverwarmende voorstelling vol muziek en humor. Je fantasie gebruiken is in deze minimusical een centrales thema.
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Zingen in de auto, zingen in de douche of zingen in een achtbaan. Zingen kan echt overal! Maar wat als je zelf nog eens de tekst erbij verzint? Dan word je naast zanger of zangeres ook een echte singer songwriter!
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...
Op zoek naar inspiratie voor dramalessen in de klas? Zou je graag meer weten over hoe je kan differentiëren in de klasgroep tijdens dramalessen? Hoe zorg je ervoor dat alle kinderen kunnen deelnemen aan de dramales op een laagdrempelige manier?
Koning Zebra is het beu om in de dierentuin te leven. ‘Zee-bra’s’ horen toch thuis in de zee? Of niet? Wat zou dat zijn, een ‘zee’? Hij heeft er al veel over gehoord.
Ben je benieuwd hoe je verhalen kan inzetten om kinderen beter te laten nadenken over belangrijke thema’s als vriendschap, geluk, toekomst, goed en kwaad?
In deze interactieve vorming
- leer je filosofische thema’s herkennen in (prenten)boeken
- ontdek j...