Pol komt met zijn 4 boeken 'Pol durft!' naar jullie toe.
In de klas of de bib.
Met zijn verhaal over dromen, durven, doen!
Het zie-zo-zand-lied, een toverspreuk, magisch zand en nog zoveel meer.
In de interactieve lezing “Er was misschien eens” neem ik kinderen mee in een aantal van de meest waanzinnige verhalen uit de boeken "Er was misschien eens" en "Er was misschien eens 2". Ken je bijvoorbeeld de man die een vliegtuig at?
Joke leest voor en stelt de personages uit ‘Aroe’ voor. De kinderen sprokkelen vervolgens problemen en hindernissen uit hun eigen leven. Eén van die problemen vertaalt Joke naar een verhaalpremisse in het bos van Aroe.
In deze speelse en interactieve lezing voor kinderen uit de lagere school leest Joke voor uit 'Aroe'. Vervolgens gaat ze in gesprek met de groep over bang zijn en piekeren en over vriendschap, troost en de kracht van verhalen.
Vanop de vertellersstoel neem ik je mee op sprookjestocht. Je hebt je fantasie toch bij je?
Vertellingen van eigen sprookjes (in al mijn jeugdromans verweef ik sprookjes) en onbekende volkssprookjes.
Louis Boghe, een jonge boerenzoon, wordt gemobiliseerd vlak voor WO II. Tijdens die woelige eerste weken van de oorlog houdt hij nauwgezet een dagboek bij.
Hoe was het toen je oma en opa nog op de schoolbanken zaten? Aan de hand van een vragenlijst interviewen de leerlingen vooraf hun grootouders. Het resultaat van dat interview, en evt. een voorwerp, brengen ze mee naar de klas.
We vertellen verhalen met een kamishibai of Japans verteltheater. Aan de hand van vragen gaan we dieper in op het thema en maken we verbinding naar het eigen leven van de kinderen.
Driekoningen, schijt je rijk, carnaval, bermmonumenten. Het zijn maar enkele voorbeelden van Limburgse tradities.
Maar wat waren die tradities vroeger? En hoe zijn ze doorheen de jaren veranderd?