Klasbezoek aan De Hofkamer voor anderstalige leerlingen.
Aan de hand van oefeningen en opdrachten (zowel vooraf, onderweg, ter plaatse als achteraf) kunnen anderstalige leerlingen De Hofkamer ontdekken.
Ontdek met de jongste koters de wereld van Ensor. Verwacht je aan een bijzondere muzische belevingstocht (beeld, klank, drama,…) doorheen de collectie en een culinaire verwerking in het atelier.
BEATS, WORDS & MOVES - integratie ondersteunen door muziek- en theaterworkshops in scholen
Integratie ondersteuning voor nieuwkomers door aanbod van muziek- en theaterworkshops voor klassen en groepen kinderen en jongeren in basisscholen, middelbare ...
Ontdek de wonderlijke wereld van de bijen. Je leert hoe solitaire en sociale bijen stuifmeel en nectar verzamelen. Daarna ga je zelf aan het werk om met je ploeg een zo groot mogelijke voorraad aan te leggen. Wie zal er winnen in dit estafettespel?
Het jonge geweld ontdekt hoe de schemering valt op het doek en gaat er zelf mee aan de slag. Nooit eerder kwamen de werken van Spilliaert zo tot hun recht.
Het begeleiden van eenvoudige liedjes met klein slagwerk nemen we onder de loep. En hoe pak je dat aan zonder dat het chaos wordt in je klas ? Ook leren we werken we met body-percussie, en/of boomwhackers.
We vertellen verhalen met een kamishibai of Japans verteltheater. Aan de hand van vragen gaan we dieper in op het thema en maken we verbinding naar het eigen leven van de kinderen.
Via de route (te verkrijgen in Museum voor Schone Kunsten) ontdekken de kinderen tien bijzondere kunstwerken uit de vaste collectie verspreid over het museum. De gedichten zijn niet aangebracht in het museum, maar opgenomen in een kleurig boekje.
OKAN staat voor Onthaalklas Anderstalige Nieuwkomers. In dit project werken de jongeren samen in een reeks workshops, waarbij er aandacht is voor de eigenheid van de jongeren en hun specifieke talenten.
Water is heerlijk vloeibaar en heilzaam voor de natuur. Het is helder en lekker. Maar wist je dat er ook muziek in zit ? Experimenteer naar hartenlust en maak je eigen waterverhaal.Thema : afstemming en samenwerking, creatieve veerkracht en ontwikkeling.
Verschillende muzische domeinen toegepast op het thema recyclage.
Een doe-workshop waarbij we vooral muzikaal en beeldend uitgebreid aan de slag. Hoe koppel je de domeinen aan mekaar en wat is het effect op je leerlingen ?
Op een doordeweekse dag maak je een doordeweekse wandeling… en plots bedenk je:
“Wie zou hier, op deze plaats, 50 jaar geleden gewandeld hebben?
Wie zou hier over 50 jaar wandelen? Zouden ze weten dat ik hier nu was?