Ontdek onze tijdelijke expo WILLY VANDERPERRE prints, films, a rave and more… met een MoMu-gids, die je meer toont dan wat je ziet!MoMu verkent het oeuvre van de Belgische modefotograaf Willy Vanderperre.
Een MoMu-gids neemt je mee door de tijdelijke tentoonstelling MASKERADE, MAKE-UP & ENSOR en geeft een kijk op de Collectiepresentatie met topstukken van Martin Margiela, A.F. Vandevorst, Ann Demeulemeester, Raf Simons,… Je brengt daarna kort een bezoe...
Onder de noemer StART with ART heeft Mu.ZEE 14 korte filmpjes samengesteld die aansluiten bij de nieuwe, culturele, vakoverschrijdende sleutelcompetenties voor het secundair onderwijs.
Wandel virtueel rond in onze zalen, bekijk video’s over onze huidige en afgelopen tentoonstellingen, beluister onze eerste podcast of blader door het eerste nummer van ons nieuwe magazine.
Familie von Dingen gaat over het herwaarderen van ‘dingen’. De deelnemers experimeneren met allerhande voorwerpen. Zo maken ze kennis met verschillende kunstvormen zoals muziek, theater, beweging en beeldende kunsten.
Samen scheppen we orde in de chaos.
De Museumklas ‘Kijken mag, aankomen ook’ laat je jouw omgeving op een originele, speelse manier ontdekken. Dit kan op bezoek in Zaal Dodoens in het museum, maar ook in je eigen school of klas.
Goochel met woorden. Lach je een bult. Het wordt een feestje van vrolijke & gekke zinnen!
Een vrolijke workshop waarbij kinderen creatief aan de slag gaan met taal. Ze leren spelenderwijs zinnen opbouwen en geven er een gekke draai aan.
Laat je kunstwerk verschijnen en verdwijnen door deze magische techniek! Of wil je liever geheime boodschappen sturen? Met deze workshop weet je hoe het moet!
De kinderen maken hun eigen 3D-bril en een kunstwerk dat hiermee verschijnt en verdwijnt.
De mogelijkheden, thema’s, vormen en inhouden zijn oneindig. Zo is het onmogelijk om alle opties uitgewerkt aan te bieden. Voor uw school of organisatie maak ik graag iets op maat.
In deze doe-workshop gaan we zelf muziek maken, composities in elkaar steken en de mogelijkheden van grafische partituur uitdiepen. We werken met allerhande klein slagwerk en met eco-percussie.
Kruip in andermans huid en voel wat dat met je doet. Waaruit bestaat een goed toneeltje en hoe durf ik daarmee te experimenteren ? Wat verwacht de toeschouwer en doe ik daarbij ook wat ik zelf voel ?
‘Ik wou dat ik je spiegel was en dat je altijd naar me keek’, verzuchtte een jongeman in een liefdesgedicht uit de 6de eeuw v.Chr. IJdelheid blijkt van alle tijden. Spiegels waren ook een cultusobject.
Wie traag kijkt ziet méér. Tijdens deze museumklas staan er maar twee kunstwerken centraal. Samen met gids leer je er naar kijken, observeren, analyseren en erover te praten met je klasgenoten.