Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jou huis een thuis? Bij iedereen is thuis anders.
Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jou huis een thuis? Bij iedereen is thuis anders.
Dinska, een meisje uit een klein dorpje, wacht met ingehouden adem op een brief van haar vader. Als die eindelijk komt, vertrekt Dinska op reis, ver weg. de leerlingen reizen met haar mee.
Een interactieve voormiddag in AMUZ waarbij kinderen van de eerste graad lager onderwijs spelenderwijs met luister-, kijk-, doe-opdrachten muziek en het bijzondere gebouw van AMUZ ontdekken.
“Wij komen steeds met plezier terug voor de gevarieerde muzische...
Theater initiatie stimuleert kinderen om zich in te leven in andere personen en situaties. We creëren voor de kleuters een aantal speelse oefeningen en interacties die ze gaan ‘verbeelden’ en 'uitdrukken' met hun lichaam en stem.
Ben jij nieuwsgierig van aard? Duw jij in een vreemd huis een deur op een kier soms wat verder open om de sfeer op te snuiven of om gewoon wat te gluren? Dan ben je van harte welkom in het huis van twee 17de-eeuwse voorname patriciërs, Nicolaas en Frans.
Kan je een museum bezoeken met je ogen dicht? Kan jij ondersteboven een foto maken? Wie krijgt het onder de knie om net zo stil te staan als de persoon op de foto?
Poseer voor onze oude camera voor een unieke klasfoto! Kun jij net als vroeger één minuut stilzitten voor de foto? Samen met de gids volg je het hele proces van ontwikkeling tot afdruk in de donkere kamer van het FOMU.
Hiëronymus van Busleyden woonde vroeger in dit prachtige stadspaleis, het Hof van Busleyden. Hier kwamen regelmatig geleerde vrienden op bezoek zoals Erasmus en Thomas More.
Klasbezoek aan De Hofkamer voor anderstalige leerlingen.
Aan de hand van oefeningen en opdrachten (zowel vooraf, onderweg, ter plaatse als achteraf) kunnen anderstalige leerlingen De Hofkamer ontdekken.
Een klas resideert een week lang in AMUZ en gaat creatief aan de slag met een bepaald repertoire of muzikaal thema. De leerlingen worden ook gestimuleerd om zelf te componeren.
Leer het museum op eigen houtje kennen door op speurtocht te gaan.
De klas wordt in kleine groepjes verdeeld. De groepjes krijgen elk een verschillend album met genummerde foto’s, een invulblad met schrijfplank en pen.
Net als Robin Hood vogelvrij! Gewapend met pijl en boog en een eeuwige glimlach. Het bos in! We verstoppen ons diep in het woud en rennen van boom naar boom.
Stelen mag, maar alleen van de rijken, en delen... dat doen we met de armen.