Zijn wij afstammelingen van de stam van het rendier of de stam van het oerrund?
We beleven een dag uit het leven van een 11-jarig kind dat 15.000 of 5.000 jaar geleden leefde.
In deze workshop gaan we samen de meest fantastische knikkerbanen maken. We leren torenbouwen uit blokken. We leren hoie een balletje kan rollen. We leren weggetjes maken.
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Puzzel een scène in elkaar en draai je eigen minifilm.
Film je met de camera het liefst van superhoog of eerder laag bij de grond? Wat ontdek je als je van heel dichtbij filmt?
Tijdens dit atelier duiken we in de dierenwereld. Onder het motto ‘want dieren zijn precies als mensen’ gaan we in de dierenwereld op zoek naar gelijkenissen met menselijke gevoelens en eigenschappen.
In dit atelier werken we met de krant, het nieuws, het jeugdjournaal als inspiratiebron. We knippen, plakken en schrijven onze visie op de wereld bij elkaar.
Na een korte inhoudelijke inleiding over Schrijfdans leer je onmiddellijk hoe je deze methodiek kan toepassen in de lagere school. Dit kan zowel bij een klassikaal of zelfstandig werk, in hoekenwerk of contractwerk.
We dansen met een reuzenballon in de lucht; We botsen, gooien, rollen, dragen, klemmen, onze ballon. We trainen onze hersenen met de Poi’s (een sok gevuld met een waterballon), we leren ‘the butterfly’ en ‘the wave’! Kom mee springen en dansen!
Kinderen leren en ontwikkelen via spel.
In een vorming theater krijg je handvaten aangereikt hoe je spel, acteren en improviseren op een doeltreffende manier kan inzetten tijdens jouw lessen of jouw omgang met kinderen.
Je maakt kennis met de verschille...
Onze druk ateliers worden perfekt aangepast aan de leeftijd van de leerlingen.
Van drukken met alledaagse recupmateriaal tot lino druk en etsen in tetrapakjes.
We komen in de klas met alle nodige materiaal (rollen, drukpers, ...) en kunstboeken voor inspi...
Wat krijg je als je vierkanten en driehoeken uit grote vellen karton aan elkaar kunt maken met een speciaal ontworpen scharnier? We bouwen tetraëders, octaëder, dodecaëders, ....Eerst in het klein.
In dit atelier dompelen we ons onder in klassieke sprookjes uit verschillende landen en verknippen we ze tot eigen, hedendaagse vertelsels. De boze stiefmoeder van de wolf, een Sultan met een zwavelstokje, een kikker in een toren opgesloten.
Altijd al willen weten hoe scherp silex is? Hoe het vel van een rendier voelt? Hoe zwaar een pot van de landbouwers-veetelers weegt? Nelle brengt het mee en legt het in de handen van de leerlingen om zo abstracte ideeën concreet te maken.
We gaan dansen met het allerbelangrijkste voorwerp uit de bieb: een boek
We dansen met een boek, rond een boek, op een boek.
We duiken in een boek.
We laten ons inspireren door het boek.
Via boeken en dans, spelenderwijs, contact maken met boeken.
Dans je...
In dit atelier dwalen we door een wereld van klanken. Van onomatopee tot alliteratie, van luide knallende woorden tot zachte fluisterzinnen. We laten de woorden van ons papier stuiteren!
Leerdoelen: Klankgroepen verbinden tot woorden.
Bedenk een slogan en maak een korte vlog met impact.
Hoe kijken kinderen en jongeren naar de wereld waarin ze opgroeien? Wat willen ze graag verbeteren in hun omgeving?