Een zoektocht in de bib met een tablet als hulpmiddel, dat is het uitgangspunt van deze module. De leerlingen worden in groepjes verdeeld. Elk groepje krijgt een tablet en een opdrachtenbundel.
De kinderen worden in groepjes van 3 verdeeld en krijgen elk een letter uit het alfabet toegewezen. Ze moeten proberen om zoveel mogelijk gouden munten te verzamelen door 3 verschillende opdrachten uit te voeren.
Samen met de kleuters gaan we op ontdekkingsreis in de bib. Wat schuilt daar tussen de boeken? Horen we vreemde geluiden bij de muziek? Vinden we alle sporen terug? We eindigen onze exploratie van de bib met een beestig leuk voorleesverhaal.
Een zoektocht in de bib met een tablet als hulpmiddel, dat is het uitgangspunt van deze module. De leerlingen worden in groepjes verdeeld. Elk groepje krijgt een tablet en een opdrachtenbundel.
Bij deze rondleiding maken we gebruik van de app ‘Bibster’. Bibster is een interactief, digitaal spel waarbij de kinderen op ontdekking gaan in de bibliotheek met een tablet in de hand.
Bij deze rondleiding maken we gebruik van de app ‘Bibster’. Bibster is een interactief, digitaal spel waarbij de kinderen op ontdekking gaan in de bibliotheek met een tablet in de hand.
De kinderen krijgen uitleg over zelfstandig zoeken naar een boek dat hen interesseert en gericht zoeken naar een bepaald boek via de computer. Aan de hand van een spel leren ze welke soorten fictie en non-fictie er bestaan.
We ontvangen de kleuters in de bib en ontdekken samen met Jules de bibpop wat je allemaal kan vinden en doen in de bibliotheek. De nadruk ligt op het ervaren van de bibliotheek als een leuke, gezellige plek.
De kleuters zijn voor één dag piraat in de bib en gaan samen op schattenjacht. Maar eerst moeten ze de schatkaart vinden. Na het vervullen van enkele opdrachten krijgen ze de sleutel van de schatkist.
Geef je les in het buitengewoon onderwijs, dan kan je ook bij ons terecht voor een aangepaste workshop of rondleiding. Kies daarbij gerust zelf de rondleiding die het beste bij jouw klas past, zonder te letten op het bedoelde leerjaar.
Een zoektocht in de bib met een tablet als hulpmiddel, dat is het uitgangspunt van deze module. De deelnemers worden in groepjes verdeeld. Elk groepje krijgt een tablet en een opdrachtenbundel.
We maken kennis met de bibliotheek, volledig op maat van de doelgroep. Mogelijkheid om als leerkracht aan te geven wat men graag aan bod wil zien komen.
Geef je les in het CVO, Basiseducatie, NT2 of HBO5, dan kan je met je klas/groep terecht in de centrale bibliotheek voor een aangepaste rondleiding. Als lesgever heb je de optie om zelf aan te geven wat je graag aan bod wil zien komen.