Muziek spelen is wel spelen, hé
Spel en plezier vormen de rode draad van deze workshop. Spelenderwijs hebben we het op een aanstekelijke manier over een aantal muzikale basisbegrippen.
Onze druk ateliers worden perfekt aangepast aan de leeftijd van de leerlingen.
Van drukken met alledaagse recupmateriaal tot lino druk en etsen in tetrapakjes.
We komen in de klas met alle nodige materiaal (rollen, drukpers, ...) en kunstboeken voor inspi...
Wil jij een ballerina worden? Je krijgt balletles van onze lieve balletjuffrouw Helen .
Op het einde van deze workshop schitteren jullie op een toonmoment!
Wij voorzien zelf voor iedereen balletpakjes die jullie op het toonmoment mogen dragen.
Bewegen op muziek
Muziek ervaren doe je met je hele lichaam. Is dit luid of zacht? Kort of lang? Open je oren, voel het tempo en beweeg je lichaam snel of langzaam.
In een vorming theater krijg je handvaten aangereikt hoe je spel, acteren en improviseren op een doeltreffende manier kan inzetten tijdens jouw lessen of jouw omgang met kinderen.
Je maakt kennis met de verschille...
Laat je verrassen door de digitale technologie van augmented reality.
Met de techniek ‘augmented reality’ (of AR) verrijk je de echte wereld door er een digitale laag ‘op te leggen’.
Zoals Yuku gaan we op een muzische zoektocht naar de lichtgevende Himalayabloem. De deelnemers vervullen allerlei filmwijze opdrachten. Ze laten Yuku en andere personages spreken, componeren muziek met apps, ontdekken stop-motion animatie, etc.
Laat je kunstwerk verschijnen en verdwijnen door deze magische techniek! Of wil je liever geheime boodschappen sturen? Met deze workshop weet je hoe het moet!
De kinderen maken hun eigen 3D-bril en een kunstwerk dat hiermee verschijnt en verdwijnt.
Het kan een hele uitdaging zijn op deze leeftijd om netjes stil te zitten in de klas. De naam van de workshop verklapt het stiekem al. Tijdens deze les mogen de leerlingen een beetje raar en anders zijn dan normaal.
Omdat lezen, en dan vooral begrijpend lezen, vaker een struikelblok vormt voor leerlingen van de lagere school en ze hierdoor minder gemotiveerd zijn om zich hiermee bezig te houden, zetten meer en meer scholen specifiek in op dit vak.
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
In dit atelier werken we met de krant, het nieuws, het jeugdjournaal als inspiratiebron. We knippen, plakken en schrijven onze visie op de wereld bij elkaar.
We vertellen verhalen met een kamishibai of Japans verteltheater. Aan de hand van vragen gaan we dieper in op het thema en maken we verbinding naar het eigen leven van de kinderen.
Tijdens dit atelier duiken we in de dierenwereld. Onder het motto ‘want dieren zijn precies als mensen’ gaan we in de dierenwereld op zoek naar gelijkenissen met menselijke gevoelens en eigenschappen.
Ontdek de geschiedenis van film.
Waarom bewegen acteurs zo grappig in een stille film? Hoe klonk de eerste ontploffing in een geluidsfilm? En wat zou Batman zijn zonder green-screen?
Puzzel een scène in elkaar en draai je eigen minifilm.
Film je met de camera het liefst van superhoog of eerder laag bij de grond? Wat ontdek je als je van heel dichtbij filmt?
.Muzikaal mediteren
De Omhoogkijkende Hond, Kraanvogel of Sprinkhaan? Dit is geen daguitstap naar de dierentuin, maar een workshop rond yoga, ademhaling, stemgebruik en zang! Elke dag vormt een vloed aan nieuwe impressies en ontdekkingen.
Bedenk een slogan en maak een korte vlog met impact.
Hoe kijken kinderen en jongeren naar de wereld waarin ze opgroeien? Wat willen ze graag verbeteren in hun omgeving?
Max heeft een raar gevoel in zijn buik. Het kriebelt. Maar hij wordt er niet vrolijk van. Eerder triest. Hij besluit om op zoek te gaan naar een land waar je alleen maar kan rennen, springen, vliegen en duiken. Zonder te vallen.