Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
Muzix organiseert musicalworkshops voor scholen.
Lukt het om een of andere reden niet om een medewerker tot bij jou in de school te laten komen? Geen probleem!
Handen uit de werkmouwen en los gaan met hout.
Tijdens deze workshop werken de deelnemers onder begeleiding met echte machines en echte tools.
Er zijn geen grenzen om te maken en te bouwen.
In de voetsporen van Lotte Reiniger speel je met silhouetten en maak je er een animatiefilmpje mee.
Meer dan honderd jaar geleden was Lotte Reiniger een van de pioniers van de animatiefilm. Zo maakte ze films die uitsluitend bestonden uit silhouetten.
Actief burgerschap is belangrijker dan ooit. Met Toekomstmakers stimuleer je jouw leerlingen om hun eigen toekomst vorm te geven. Aan de hand van een online leerplatform ontdekken ze wat toekomstmakers eigenlijk zijn.
Met professionele musicalartiesten komen we naar jouw klas! We dompelen de leerlingen onder in een musicalbad.
De leerlingen leren zingen, dansen, acteren, maar nog zoveel meer! We hebben verschillende formules, aanpasbaar aan de noden van jouw school.
Bij een meerdaagse workshop is er tijd om de poppen te laten drogen en ’s anderendaags zelf ook te bespelen. Ademen, slapen, wakker worden, dansen, praten: na deze workshop kan jij poppen levend maken.
Geen voorkennis nodig.
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Kunst heeft een vaak ongekende agogische meerwaarde: beweging, mime, improvisatie, creatie en interactie brengen een gedeelde rust, ontspanning en veiligheid.
In de workshop poppen maken ga je onder professionele begeleiding van een poppenmaker of poppenspeler aan de slag om zelf poppen te maken uit hout en papier.
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...
Geen enkele emotie is zo puur als ANGST. Als kind was ik al gefascineerd door duisternis. Ik zwierf rond in videotheken en bibliotheken, op zoek naar afbeeldingen van enge films en boeken. Ze trokken mij aan, maar stootten me tegelijkertijd ook af.