Begeleide uitstap of rondleiding | Komt op verplaatsing
Interactief Frans chanson. De leerlingen krijgen boekjes en instrumenten om zo veel mogelijk mee te doen. We kunnen ook overgaan tot improvisatietheater in het Frans of tot het componeren van een eigen Frans nummer of ... Veel is mogelijk!
Met deze snelle illustratietechnieken en verhaalimpulsen kom je in een mum van tijd tot een reeks van zelf geïllustreerde verhaaltjes. We leven ons uit met allerlei materialen en eenvoudige druktechnieken.
Aan de hand van het luisterboek 'De oase van Douz' met bijhorende app, zijn workshops uitgewerkt waarin de verschillende domeinen muzische vorming aan bod kunnen komen.
De workshop wordt op locatie gegeven door een medewerker van Brassery.
Hiëronymus van Busleyden woonde vroeger in dit prachtige stadspaleis, het Hof van Busleyden. Hier kwamen regelmatig geleerde vrienden op bezoek zoals Erasmus en Thomas More.
Onze gespecialiseerde bibliotheekcollectie is uniek in België en vormt een uitzonderlijke bron van informatie en inspiratie. De collectie telt ongeveer 23.000 titels en bevat boeken, tijdschriften, jaarboeken en veilingcatalogi.
Ontdek de 'Collectiepresentatie' van MoMu met een MoMu-gids die aanstuurt op een dialoog in plaats van de traditionele monoloog en een geïnspireerde workshop in de MoMu Studio als hoogtepunt !
MoMu herbergt de grootste verzameling Belgische hedendaagse ...
Een interactief project doorheen de geschiedenis van sportkleding voor secundair onderwijs.
Een baseballpet, sweater, joggingbroek of sneakers: jij hebt waarschijnlijk ook wel één of meerdere van volgende kledingstukken in je kast hangen, niet?
Kom op klasbezoek naar Beleefhoeve The Hedge in Bonheiden: je beleeft er de natuur, maakt er kennis met onze dieren en je leert er al spelend heel wat bij! Onze troef?
Gebaseerd op de ‘growth mind set’ (de kracht van geloven dat je zelf kan verbeteren) van Carol Dweck, gaan we vooral zelf veel doen. We experimenteren op muzisch gebied, en spelen met muzische evaluatietechnieken.
Welke stappen ontwarren we in een goeie creatieve les en welke voorwaarden zijn daaraan verbonden. Dat gaat dan over inhoud en vorm, veiligheid, zintuigen prikkelen en organisatiemogelijkheden.