AD FUNDUM
naar de gelijknamige film van Marc Punt
Sammy Raes en Tom Smits starten de universiteitsopleiding recht en al snel worden ze ondergedompeld in het bruisende studentenleven.
Een gids dompelt kinderen en jongeren onder in de wereld van de geluidskunst. De sessie start met een belevingstocht door het Concertgebouw waarbij de focus ligt op klank, klankbeleving en akoestiek in het gebouw.
fietsen langs graffiti in Brugge: ontdekken van een bijzondere kunstvorm via verschillende observatie-werkvormen.
Enkele kunstenaars hebben frisse en inspirerende werken gemaakt.
Op een dag gooide Alexander al zijn spullen op een hoop en ging hij op de top van een berg wonen. Nooit komt hij eens naar beneden. Waarom zou hij ook? Alles wat zijn hartje verlangt, heeft hij.
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
Passerelle en Filmpact slaan de handen in elkaar en zoeken een middelbare school (3de graad secundair onderwijs) die samen met ons ten strijde trekt voor een flinke hap cultuureducatie, opgebouwd rond de beklijvende documentaire Why We Fight?
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...