Een gids dompelt kinderen en jongeren onder in de wereld van de geluidskunst. De sessie start met een belevingstocht door het Concertgebouw waarbij de focus ligt op klank, klankbeleving en akoestiek in het gebouw.
De boekenproeverij is gericht op leesplezier en leesbevordering. De workshop helpt leerlingen ontdekken welk type lezer ze zijn en maakt hen wegwijs in het ruime aanbod van romans in de jeugdafdeling en in de afdeling voor volwassenen.
In het kantatelier van het museum geven de kantmonitrices een workshop ‘initiatie kantklossen” . De kinderen leren een kleurrijk vriendschapsbandje klossen.
De workshop is een goede combinatie met een educatief pakket in Texture.
Bij Passerelle willen we vooral iets uit de leerlingen halen. Het draait niet om een opgelegde choreografie, maar om improvisatie. We laten onze coaches vrij: ze hebben elk hun eigen aanpak en methodieken.
In een bib moet je stil zijn en stil zitten. Is dat zo ? Met Passerelle gaan we enkele stappen verder. We laten ons inspireren door verhalen en teksten. We dansen tussen de rekken of rekken ons tussen de boeken.
Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...