Deze doekoffer bevat leuke educatieve tools om kinderen van 6 à 8 jaar kennis te laten maken met de wondere wereld van fanfares en harmonies en ze meteen zin te doen krijgen in het bespelen van een blaasinstrument.
Met het project WeGoSTEM van Dwengo vzw ontdekken leerlingen van het 5de en 6de leerjaar hun talent voor wetenschap en techniek.
Dankzij het WeGoSTEM-pakket kunnen jouw leerlingen een kunst-robot bouwen en programmeren in de klas.
Zin om te ontdekken? Te raden? Dingen te maken? Te lachen? Te vertellen? Ga met de klas op zoek naar de Waouw verrassingskoffers in het ondergrondse Coudenbergpaleis. Reserveren is verplicht en kan via de website.
De erfgoedapp 'Julia’s vertellementjes' flitst je terug naar het jaar 1920. Het guitige meisje Julia wacht je daar op en neemt je met haar gezellige gebabbel mee doorheen het museum.
Voor het eerste en het tweede leerjaar ontwikkelden AMUZ, De Veerman en jeugdauteur Joke van Leeuwen een interactieve rondleiding in de voormalige St.-Augustinuskerk.
Een klas resideert een week lang in AMUZ en gaat creatief aan de slag met een bepaald repertoire of muzikaal thema. De leerlingen worden ook gestimuleerd om zelf te componeren.
Hoewel er een hoop verschillen zijn, hebben alle kinderen ter wereld iets gemeen: ze spelen! Hoe, waar en waarmee ze spelen ervaart je klas tijdens een spel per werelddeel.
De Holder-de-Boldertocht is een speels stadsbezoek in de sfeer van 1302, bedoeld voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Kinderen trekken in ridderplunje door de straten van Kortrijk met een heuse schatkist op wielen waarin leuke en leerrijke opdrachten zitten.
Beste speurneuzen, je kent vast wel de wereldberoemde detective Sherlock Holmes. Hij kan de meest onmogelijke raadsels ontcijferen. Helaas bestaat er maar één Sherlock Holmes. En is hij vandaag niet in Munsterbilzen.
Leer het museum op eigen houtje kennen door op speurtocht te gaan.
De klas wordt in kleine groepjes verdeeld. De groepjes krijgen elk een verschillend album met genummerde foto’s, een invulblad met schrijfplank en pen.