Als taalleerkracht en dramacoach zie ik het als mijn missie om leerlingen op een motiverende manier warm te maken voor Nederlands en hun spreekdurf te vergroten.
Als leerkracht Frans en dramacoach zie ik het als mijn missie om leerlingen op een motiverende manier warm te maken voor Frans en hun spreekdurf te vergroten.
Vanmorgen at je misschien een boterham met choco. Deed je ook wat suiker in je thee? Je stond er vast nooit bij stil dat chocolade en suiker, maar ook thee of koffie ooit super-de-luxe ingrediënten waren.
Een klas resideert een week lang in AMUZ en gaat creatief aan de slag met een bepaald repertoire of muzikaal thema. De leerlingen worden ook gestimuleerd om zelf te componeren.
We leven vandaag in een vrije stad, maar dat was ooit anders. In de tentoonstelling ‘Stad in oorlog’ neemt een gids jouw klas mee naar het Antwerpen van tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jou huis een thuis? Bij iedereen is thuis anders.
Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jou huis een thuis? Bij iedereen is thuis anders.
Een tekenfilm uit de 17de eeuw? Ja hoor, Nicolaas is voor deze gelegenheid een stripfiguur die ons meeneemt naar zijn leefwereld en ons zijn vrienden voorstelt. Je kan de film op groot scherm in het museum bekijken.
Onze MoMu-gidsen nemen jou en je verbeelding mee op een unieke ontdekkingstocht door onze tijdelijke tentoonstelling.Niet zozeer de inhoud, maar wel de beleving staat centraal tijdens het 'Droombezoek'.
In de workshop Word Filmarcheoloog! ontdek je de precinema; allerlei machines uit de beginjaren van de cinema. Je komt er gekke toestellen tegen met bizarre namen zoals thaumatropen of praxinoscopen.
Komen jullie graag naar het voorleestheatertje van Pol in zijn tuin? Zijn verhaal komt hier pas écht tot leven langs deurtjes, kiertjes, gaatjes en verborgen laatjes. Met het zie-zo-zand-lied, een toverspreuk en een echte 'POLparade' in openlucht!
De kunstenaars Miro bekend om zijn vrolijke en kleurrijke abstracte werken inspireert ons tijdens deze workshop. Abstracte kleurrijke schildersdoeken ontstaan na het speels beschouwen van de werken van Miro.
Voor het eerste en het tweede leerjaar ontwikkelden AMUZ, De Veerman en jeugdauteur Joke van Leeuwen een interactieve rondleiding in de voormalige St.-Augustinuskerk.
Kinderen groeien vandaag meer dan ooit op in een verstedelijkte samenleving. Wereldwijd woont de helft van de bevolking in een stad. Hoe slagen steden erin om hun inwoners te eten te geven? Waar komt dat eten vandaan? Hoe komt het terecht op ons bord?
Leeghoofd is een beeldende en auditieve voorstelling waarin de zintuigen de hoofdrol spelen. De voorstelling is vrolijk en fantasierijk en zit vol verrassende beelden en zelfgemaakte geluiden.Een jongen zet een grote, witte bol op zijn hoofd.