Als taalleerkracht en dramacoach zie ik het als mijn missie om leerlingen op een motiverende manier warm te maken voor Nederlands en hun spreekdurf te vergroten.
Als leerkracht Frans en dramacoach zie ik het als mijn missie om leerlingen op een motiverende manier warm te maken voor Frans en hun spreekdurf te vergroten.
Het DIVA atelier is een plek om zelf de handen uit de mouwen te steken. Een ruimte om te onderzoeken en te experimenteren. Met giettechnieken bijvoorbeeld.
Vanuit Musical On Stage willen we graag bijdragen tot kwaliteitsvol muzisch onderwijs. Niet alleen als organisator, maar ook docent, begeleider en mentor voor leerkrachten.
KANT EN CLARA - workshop vingerhaken
Duik met een workshop vingerhaken (1 uur) nog meer in het dagelijkse leven van de weesmeisjes. Houten Clara leert je de kneepjes van het vak om zelf een bloem te vingerhaken.
RADAR connecteert workshopgevers met organisaties. Ben jij leerkracht of jeugdwerker? Wil je iets creatiefs doen met je groep of klas en heb je nood om buiten de schoolmuren te breken?
KANT EN CLARA - workshop wezenkledij updaten
Help jij Houten Clara om het wezenuniform van de weeskinderen te updaten (1 uur)? Je hebt voor deze workshop de keuze uit twee patronen: jongens- of meisjesuniform.
SPEEL JE MEE? We gaan sterren als Charlie Chaplin, Laurel & Hardy (of de ‘Dikke en de Dunne’) en mister Bean achterna. We maken rare typetjes, trekken gekke bekken, pakken uit met rare loopjes en overdreven emoties.
SPEEL JE MEE? We spelen alsof we in een film zitten die vertraagd wordt afgedraaid. We leren weer stappen en daarna lopen, uiteraard allemaal in slow motion. We wandelen op de maan, spelen om ter traagst tennis en basketbal en vangen superslome vliegen.
Chinese bordjes draaien, diabolo's opgooien, flowerstick-tricks, jongleren met doekjes en balletjes, lopen op een bal of een ton, wiebelen op de rolla bolla, in een mast van 5 meter hoog klimmen, trucjes in de trapeze, pedalo- en eenwieler-rijden, acrobat...
ZET JE SCHRAP! We gaan acteren. Acteren is spelen! Spelen is je amuseren, maar hoe amuseer je behalve jezelf ook nog je medespelers én het publiek? Hoe spelen we ons verhaal zodat alles duidelijk wordt. Vergeet decors en theaterkostuums.
SPEEL JE MEE? We maken onze eigen tv-soap. Emoties! Grote verwikkelingen in een kleine wereld. Verrassingen. En alles uit het leven gegrepen, maar dan net iets spannender. Alsof het dagelijkse kost is thuis en in de familie.
Seksualiteit is voor vele jongeren een taboe, voor anderen is het porno.
Met deze workshop willen we seksualiteit bespreekbaar maken.
Oogcontact, comfort en uiten.
DOE JE MEE? We gaan (toneel) spelen op muziek! Spannende, dramatische, vrolijke, grappige, rare muziek... In de theaterworkshop ‘Let the music PLAY’ is muziek de motor van hoe je beweegt, wat je zegt en wat je doet.
DOE JE MEE? Je kan een verhaal lezen, je kan een verhaal spelen en je kan een verhaal luisterspelen! Ga op reis in je eigen verhaal en breng het tot leven. Hoe? Met je stem, met muziek, met geluiden, met oh’s en ah’s en vooral: met fun en fantasie.
SAMEN EEN VERHAAL MAKEN EN VERTELLEN. Eerst warmen we ons op. We lachen, brullen en fluisteren. We verstijven, kijken in elkaars ogen en fronsen de wenkbrauwen.
In 2015 speelde de korte voorstelling Wachten, van Toneelhuismaker Mokhallad Rasem, niet enkel in de theaterzalen maar ook in verschillende scholen, sociale organisaties en in gevangenissen in Vlaanderen.
Aangepaste navorming voor leerkrachten kleuter, lager en middelbaar.
Een basisvorming duurt 2u tot 3u, en bestaat uit tal van tips en tricks die zo in de klas kunnen gebruikt worden.
Altijd al willen weten hoe scherp silex is? Hoe het vel van een rendier voelt? Hoe zwaar een pot van de landbouwers-veetelers weegt? Archeo-tolk Nelle brengt het mee en legt het in de handen van de leerlingen om zo abstracte ideeën concreet te maken.