AD FUNDUM
naar de gelijknamige film van Marc Punt
Sammy Raes en Tom Smits starten de universiteitsopleiding recht en al snel worden ze ondergedompeld in het bruisende studentenleven.
Tijdens de jongerenrondleiding ‘Een hart voor zorg’ neemt een museumgids je klas mee doorheen het nieuwe Museum Sint-Janshospitaal. Een plek waar zorg al 9 eeuwen lang de hoofdrol speelt.
Een gids dompelt kinderen en jongeren onder in de wereld van de geluidskunst. De sessie start met een belevingstocht door het Concertgebouw waarbij de focus ligt op klank, klankbeleving en akoestiek in het gebouw.
Maak van je schooluitstap een onvergetelijke ervaring door een bezoek te brengen aan Fort Napoleon Oostende. Als groep of school kan je het fort op verschillende manieren ontdekken: met of zonder gids.
Onder de noemer StART with ART heeft Mu.ZEE 14 korte filmpjes samengesteld die aansluiten bij de nieuwe, culturele, vakoverschrijdende sleutelcompetenties voor het secundair onderwijs.
In het Groeningemuseum kun je terecht voor zes eeuwen Belgische beeldende kunst op één locatie, met werk van Vlaamse primitieven als Jan van Eyck, Hans Memling en Gerard David, neoclassicisme van Joseph Odevaere en Joseph Ducq, Vlaams expressionisme en 20...
MOOOV werkt aan een uitgebreid filmwijs aanbod voor onderwijs, mét gratis lesmateriaal, voor alle onderwijsniveaus en -types. Je kiest zelf waar en wanneer je de film met je leerlingen bekijkt. Zak af naar één van onze negen festivallocaties eind april.
In het kantatelier van het museum geven de kantmonitrices een workshop ‘initiatie kantklossen” . De kinderen leren een kleurrijk vriendschapsbandje klossen.
De workshop is een goede combinatie met een educatief pakket in Texture.
Insignes zijn middeleeuwse 'pins' die we veelal kunnen vergelijken met de emoji van nu! De middeleeuwer spelde ze op om te laten zien wie hij was of waar hij voor stond.
Beleving staat bij ons in het Yper Museum centraal. Onze educatieve gidsen zorgen voor een interactieve rondleiding. Ontdek de middeleeuwse stad, onze unieke insigne-collectie, schilderkunst, fotografie en nog zoveel meer.
Bij Passerelle willen we vooral iets uit de leerlingen halen. Het draait niet om een opgelegde choreografie, maar om improvisatie. We laten onze coaches vrij: ze hebben elk hun eigen aanpak en methodieken.
In een bib moet je stil zijn en stil zitten. Is dat zo ? Met Passerelle gaan we enkele stappen verder. We laten ons inspireren door verhalen en teksten. We dansen tussen de rekken of rekken ons tussen de boeken.