Hoe stimuleer je fysiek bewustzijn en bewegingsonderzoek bij de groep(en) waarmee je werkt? Laat je inspireren door deze workshop, waarbij we danstechnieken combineren met tekenopdrachten!
Tijdens deze tweedaagse voor lesgevers benaderen we stemvorming vanuit verschillende invalshoeken: stem en creativiteit (improvisatie & compositie), stemsturing (bewuste én onbewuste technieken), ritmisch stemgebruik vs.
Begeleide uitstap of rondleiding | Haasrode (Oud-Heverlee)
Als kleine jongen van 11 jaar bouwde André zijn eerste radiootje, een kristalontvanger. Hiervoor gebruikte hij dagelijkse gebruiksvoorwerpen, zoals de wasdraad als antenne en de ventielen van de binnenbanden.
In het begin kreeg hij de radio’s aangeboden.
Werken met groepen waarbinnen verschillende talen en etnisch-culturele achtergronden vertegenwoordigd zijn, is een hele uitdaging en een boeiende zoektocht.
M Digitaal: https://www.mleuven.be/nl/beleefMdigitaal
Wandel virtueel rond in onze zalen, bekijk video’s over onze huidige en afgelopen tentoonstellingen, beluister onze eerste podcast of blader door het eerste nummer van ons nieuwe magazine.
Wil je zelf aan de slag met WOI in de klas? Het bezoek is opgevat als een zoektocht in kleine groepjes volgens doorschuifsysteem. Elk groepje krijgt een koffer met spullen en een woordenlijst. De spullen hebben een genummerd label met een opdracht.
Met theatrale vormen zoeken de deelnemers naar waar hun dromen liggen. In de veiligheid van het podium zoeken ze naar manieren om zichzelf uit te drukken.
Dit atelier duurt een halve dag. Het is geschikt voor scholen of andere groepen zoals speelpleinwerkingen. Ook groepen met kinderen zijn welkom.
De deelnemers ontdekken de verschillende ingrediënten van brood.