We laten je kennis maken met de verschillende soorten theaterpoppen, brengen een spannende en leuke poppenkastvoorstelling en laten je zien hoe je zelf poppen kunt maken en er mee spelen.
In de workshop poppen maken ga je onder professionele begeleiding van een poppenmaker of poppenspeler aan de slag om zelf poppen te maken uit hout en papier.
Bij een meerdaagse workshop is er tijd om de poppen te laten drogen en ’s anderendaags zelf ook te bespelen. Ademen, slapen, wakker worden, dansen, praten: na deze workshop kan jij poppen levend maken.
Geen voorkennis nodig.
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
A is van aardbei, zacht en zoet. B is van … In dit atelier dompelen we de leerlingen onder in een wereld vol letters en verbeelding. Ideaal om het alfabet poëtisch te verkennen!
Zet samen met je klas de eerste stappen in de radiowereld.
Onder begeleiding van doorwinterde radiomakers maak je in een workshop van drie uur je eigen radioshow die je na afloop meekrijgt naar huis.
Zijn ze het nieuwe normaal. Iedereen luistert ernaar, zelfs je leerlingen!
Maak samen met je klas je eigen podcast over een onderwerp naar jullie/jouw keuze.
GUM, Mediawijs en Odisee Hogeschool slaan de handen in elkaar om een inspirerende dag aan te bieden rond de thema’s waarheid, wetenschap, beeld(vorming) en kritisch burgerschap.
Als taalleerkracht en dramacoach zie ik het als mijn missie om leerlingen op een motiverende manier warm te maken voor Nederlands en hun spreekdurf te vergroten.
In jouw klas prikkelen we de verwondering van je leerlingen met een verhaal, kunst(voorwerp), beeld of andere muzische prikkel. We brengen originele denkoefeningen en speelse opdrachten mee en experimenteren met ideeën en spannende vragen.
RADAR connecteert workshopgevers met organisaties. Ben jij leerkracht of jeugdwerker? Wil je iets creatiefs doen met je groep of klas en heb je nood om buiten de schoolmuren te breken?
Wat als je leerlingen hun verbeelding leerden inzetten tijden spreekoefeningen? Wat als ze de structuur en opbouw van een mondelinge beurt konden voélen in plaats van afhaspelen?
'Wat als' zijn sleutelwoorden die een magische poort ontsluiten.
Dichters Lies Van Gasse en Vicky Francken ontwikkelde samen de interactieve poëzie-app Ver+Vers. Via deze app kun je op een speelse en eenvoudige manier zelf geïllustreerde poëzie creëren! Bevalt het resultaat je niet?
In twee sessies laat Lies Van Gasse de studenten kennismaken met de poëzie van een stad. Vanuit een bloemlezing van verschillende dichters maken ze samen een wandeling door de stad.