Zingen in de auto, zingen in de douche of zingen in een achtbaan. Zingen kan echt overal! Maar wat als je zelf nog eens de tekst erbij verzint? Dan word je naast zanger of zangeres ook een echte singer songwriter!
A is van aardbei, zacht en zoet. B is van … In dit atelier dompelen we de leerlingen onder in een wereld vol letters en verbeelding. Ideaal om het alfabet poëtisch te verkennen!
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...
Bij een meerdaagse workshop is er tijd om de poppen te laten drogen en ’s anderendaags zelf ook te bespelen. Ademen, slapen, wakker worden, dansen, praten: na deze workshop kan jij poppen levend maken.
Geen voorkennis nodig.
Kunst heeft een vaak ongekende agogische meerwaarde: beweging, mime, improvisatie, creatie en interactie brengen een gedeelde rust, ontspanning en veiligheid.
In de workshop poppen maken ga je onder professionele begeleiding van een poppenmaker of poppenspeler aan de slag om zelf poppen te maken uit hout en papier.
Op zoek naar inspiratie voor dramalessen in de klas? Zou je graag meer weten over hoe je kan differentiëren in de klasgroep tijdens dramalessen? Hoe zorg je ervoor dat alle kinderen kunnen deelnemen aan de dramales op een laagdrempelige manier?
Koning Zebra is het beu om in de dierentuin te leven. ‘Zee-bra’s’ horen toch thuis in de zee? Of niet? Wat zou dat zijn, een ‘zee’? Hij heeft er al veel over gehoord.
Ben je benieuwd hoe je verhalen kan inzetten om kinderen beter te laten nadenken over belangrijke thema’s als vriendschap, geluk, toekomst, goed en kwaad?
In deze interactieve vorming
- leer je filosofische thema’s herkennen in (prenten)boeken
- ontdek j...