Jouw leerlingen ontdekken het verleden van de schoolbuurt in de loop van de voormiddag. Wil je daarna de activiteit afronden in één dag, dan spelen we in de namiddag een ganzenbordspel over de straatontdekkingen.
Tijdens onze Urban Flashmob verweven we rap, muziek en dans tot een straf hiphop project. De stad staat centraal: we werken rond urban cultuur. We laten onze ideeën de vrije loop met pen, papier en opnamemateriaal.
Iedereen heeft een verhaal te vertellen. Meer zelfs, iedereen heeft veel verhalen te vertellen al weten we dat niet direct van onszelf. Ook onze jongeren hebben veel te vertellen.
Samen creëren we op één dag een straf klaslied. Wat willen jullie zeggen, wat houdt jullie bezig? Slammen, beatboxen en zingen, alle technieken zijn goed om jullie mening uit te drukken.
Met behulp van Novations producen we in duo zelf elektronische nummers. We maken opnames en loops, experimenteren met ritme, werken met verschillende sporen en bouwen zo een nieuwe elektronische compositie op.
De interactieve rondleidingen van BOZAR zetten volop in op de persoonlijke beleving van de jongeren. Een enthousiaste gids zet de leerlingen aan tot het analyseren van beelden, kritisch nadenken en argumenteren via groepsgesprekken en oefeningen.
Tijdens dit atelier maken je leerlingen een Zine, een zelfgemaakt boekje vol creatieve verhalen, boeiende perspectieven, collages en/of illustraties. Ze zijn de speeltuin voor jong literair en grafisch talent.
Haal een filmregisseur in de klas! Grijp de unieke kans om een fijn filmpje op te nemen met Roel Nollet. Roel is journalist, documentairemaker en wereldreiziger. Samen met hem werk je een wereldwijs en mediawijs programma op maat uit.
Haal een filmregisseur in de klas! Grijp de unieke kans om een fijn filmpje op te nemen met Sofie Hanegreefs. Sofie is documentairemaker, wereldreiziger en kunstenaar.
Twinscholen zijn scholen die ervoor kiezen om met elkaar in gesprek te gaan en samen een educatief project uit te bouwen gedurende één of meerdere jaren.
Aan de hand van de Natuur & Cultuur Installatie leren de bezoekers op een interactieve manier over natuur en duurzaamheid. Er zijn 4 thema’s die de bezoekers kunnen onderzoeken.
Een lesgever van Equator stelt lagere schoolleerlingen de vraag "Stel dat je de burgemeester van de wereld was, wat zou je dan veranderen?" en gaat samen met de leerlingen daarnaar op zoek via een interactieve wandeling langs de 17 SDG's van de VN.