Laat je verrassen door de digitale technologie van augmented reality.
Met de techniek ‘augmented reality’ (of AR) verrijk je de echte wereld door er een digitale laag ‘op te leggen’.
Actief burgerschap is belangrijker dan ooit. Met Toekomstmakers stimuleer je jouw leerlingen om hun eigen toekomst vorm te geven. Aan de hand van een online leerplatform ontdekken ze wat toekomstmakers eigenlijk zijn.
De camera bepaalt wat je als kijker te zien krijgt… maar het is de klankband die ervoor zorgt dat we een film ook echt geloven. We gaan aan de slag in onze eigen geluidsstudio en knutselen een sound design bij een scène zonder klank.
Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
In de voetsporen van Lotte Reiniger speel je met silhouetten en maak je er een animatiefilmpje mee.
Meer dan honderd jaar geleden was Lotte Reiniger een van de pioniers van de animatiefilm. Zo maakte ze films die uitsluitend bestonden uit silhouetten.
Geïnspireerd door het werk 'Staging Silence' van kunstenaar Hans Op de Beeck maken we een verfilming van onze droom.
Bouw een decor met materialen die je vindt in huis of in de tuin en breng ze tot leven.
Bekijk het filmpje bij deze opdracht:https://youtu...
Aan de hand van beeldfragmenten krijgen de leerlingen inzicht in wat animatie is. Daarna gaan ze aan de slag met de animatie frames, iPads en animatiefiguren.
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
We gebruiken muziekinstrumenten, bodypercussie, rap, dans, beeld, zang en elektronica om een muzikale compositie te maken en uiteindelijk produceren we ook een videoclip!
Neem een duik in de toekomst en ga aan de slag met virtual en augmented reality.
Je test verschillende VR-ervaringen en met een laagdrempelige tool op een iPad bouw je zelf ook een virtuele ruimte die je vult met digitale figuren.
In deze workshop leggen we de focus op verkeerseducatie. We gaan na hoe een campagnefilm rond verkeersveiligheid impact kan hebben op het gedrag van mensen in het verkeer. Eerst analyseren we de beeldtaal van verschillende straffe campagnefilms.
Voor deze workshop komen we ter plaatse in jouw school.
We kiezen met de leerlingen een bepaald thema voor onze videoreportage. Dat kan bv. 'onze school' of 'ons studiedomein' zijn.
Tijdens onze Workshop Vloggen staan we eerst stil bij de boodschap die we uitdragen. Wat wil ik aan de wereld vertellen? Wat maakt mij uniek? Welke inhoud draagt bij aan een betere wereld?
Tijdens onze Workshop Youtube Videoclip Maken maken de deelnemers zelf een blitse videoclip.
Doorheen deze workshop verdiepen we ons in één of meerdere elementen: muziek, dans, acteren, presenteren.