Puzzel een scène in elkaar en draai je eigen minifilm.
Film je met de camera het liefst van superhoog of eerder laag bij de grond? Wat ontdek je als je van heel dichtbij filmt?
Laat je verrassen door de digitale technologie van augmented reality.
Met de techniek ‘augmented reality’ (of AR) verrijk je de echte wereld door er een digitale laag ‘op te leggen’.
Geïnspireerd door het werk 'Staging Silence' van kunstenaar Hans Op de Beeck maken we een verfilming van onze droom.
Bouw een decor met materialen die je vindt in huis of in de tuin en breng ze tot leven.
Bekijk het filmpje bij deze opdracht:https://youtu...
Bedenk een slogan en maak een korte vlog met impact.
Hoe kijken kinderen en jongeren naar de wereld waarin ze opgroeien? Wat willen ze graag verbeteren in hun omgeving?
Wat is het verschil tussen een documentaire en een fictiefilm? Hoe worden documentaires gemaakt?
Jij wordt een expert in documentaires. Je bekijkt één van de docu’s uit de Ket & Doc reeks met gloednieuwe Vlaamse kinderdocumentaires.
De camera bepaalt wat je als kijker te zien krijgt… maar het is de klankband die ervoor zorgt dat we een film ook echt geloven. We gaan aan de slag in onze eigen geluidsstudio en knutselen een sound design bij een scène zonder klank.
Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
Zijn ze het nieuwe normaal. Iedereen luistert ernaar, zelfs je leerlingen!
Maak samen met je klas je eigen podcast over een onderwerp naar jullie/jouw keuze.
Zet samen met je klas de eerste stappen in de radiowereld.
Onder begeleiding van doorwinterde radiomakers maak je in een workshop van drie uur je eigen radioshow die je na afloop meekrijgt naar huis.
Neem een duik in de toekomst en ga aan de slag met virtual en augmented reality.
Je test verschillende VR-ervaringen en met een laagdrempelige tool op een iPad bouw je zelf ook een virtuele ruimte die je vult met digitale figuren.
In deze workshop leggen we de focus op verkeerseducatie. We gaan na hoe een campagnefilm rond verkeersveiligheid impact kan hebben op het gedrag van mensen in het verkeer. Eerst analyseren we de beeldtaal van verschillende straffe campagnefilms.
Voor deze workshop komen we ter plaatse in jouw school.
We kiezen met de leerlingen een bepaald thema voor onze videoreportage. Dat kan bv. 'onze school' of 'ons studiedomein' zijn.
Ontdek de geheimen van animatiefilm!
Je klas komt een hele schooldag naar de REKKER studio om al doende de geheimen van animatiefilm te ontdekken en filmtaal onder de knie te krijgen.
Tijdens onze Workshop Youtube Videoclip Maken maken de deelnemers zelf een blitse videoclip.
Doorheen deze workshop verdiepen we ons in één of meerdere elementen: muziek, dans, acteren, presenteren.