deze workshop reeks is creativiteit in de praktijk. We bouwen een ketting reactie en proberen deze zonder onderbrekingen te laten gaan. We leren brainstormen, concepten bedenken. We leren visualiseren. Maar we leren ook hoe we alles moeten uitvoeren.
Animatiefilm kent vele verschillende vormen: tekenfilm, digitale animatie, stop-motion, en nog veel meer. Maar wat maakt een digitale animatie zo anders dan een stop-motion film? En hoe werkt deze techniek?
Ontdek de magie van film.
Ga op ontdekking in de magische wereld van film. Op een actieve, muzische manier ontdek je de basis van de audiovisuele taal.
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
Passerelle en Filmpact slaan de handen in elkaar en zoeken een middelbare school (3de graad secundair onderwijs) die samen met ons ten strijde trekt voor een flinke hap cultuureducatie, opgebouwd rond de beklijvende documentaire Why We Fight?
Zingen in de auto, zingen in de douche of zingen in een achtbaan. Zingen kan echt overal! Maar wat als je zelf nog eens de tekst erbij verzint? Dan word je naast zanger of zangeres ook een echte singer songwriter!
A is van aardbei, zacht en zoet. B is van … In dit atelier dompelen we de leerlingen onder in een wereld vol letters en verbeelding. Ideaal om het alfabet poëtisch te verkennen!
Kinderen houden van creatieve uitdagingen. Met klei boetseren of er ook mee verven? Experimenteren met verschillende materialen? Bekende kunstenaars leren kennen? Printen met een pastamolen? ...
Koning Zebra is het beu om in de dierentuin te leven. ‘Zee-bra’s’ horen toch thuis in de zee? Of niet? Wat zou dat zijn, een ‘zee’? Hij heeft er al veel over gehoord.
Op zoek naar inspiratie voor dramalessen in de klas? Zou je graag meer weten over hoe je kan differentiëren in de klasgroep tijdens dramalessen? Hoe zorg je ervoor dat alle kinderen kunnen deelnemen aan de dramales op een laagdrempelige manier?