De kinderen krijgen uitleg over zelfstandig zoeken naar een boek dat hen interesseert en gericht zoeken naar een bepaald boek via de computer. Aan de hand van een spel leren ze welke soorten fictie en non-fictie er bestaan.
Cursus of workshop | Sint-Martens-Bodegem (Dilbeek)
In het kader van het project 'Fabrieksburen' werd een educatief pakket ontwikkeld rond het industrieel verleden van Sint-Pieters-Leeuw, Drogenbos, Halle en Beersel.
Het pakket is bedoeld voor de derde graad van het lager onderwijs en bekijkt de opkomst v...
Een zoektocht in de bib met een tablet als hulpmiddel, dat is het uitgangspunt van deze module. De leerlingen worden in groepjes verdeeld. Elk groepje krijgt een tablet en een opdrachtenbundel.
In het Oud Schoolgebouw uit 1899 ontdek je samen met Fonske het vroegere Heistse vissersleven. Deze prachtige locatie straalt nog de sfeer van weleer uit.
De kinderen worden in groepjes van 3 verdeeld en krijgen elk een letter uit het alfabet toegewezen. Ze moeten proberen om zoveel mogelijk gouden munten te verzamelen door 3 verschillende opdrachten uit te voeren.
Deze doekoffer bevat leuke educatieve tools om kinderen van 6 à 8 jaar kennis te laten maken met de wondere wereld van fanfares en harmonies en ze meteen zin te doen krijgen in het bespelen van een blaasinstrument.
De archivaris schotelt je 4 archiefuitdagingen voor. Er wordt zo veel mogelijk gelinkt met het erfgoed in en rond de school. Voor denkers en doeners! Boek minstens een maand op voorhand. Duur 1u-1u30.
Bij deze rondleiding maken we gebruik van de app ‘Bibster’. Bibster is een interactief, digitaal spel waarbij de kinderen op ontdekking gaan in de bibliotheek met een tablet in de hand.
Bij deze rondleiding maken we gebruik van de app ‘Bibster’. Bibster is een interactief, digitaal spel waarbij de kinderen op ontdekking gaan in de bibliotheek met een tablet in de hand.
Met het project WeGoSTEM van Dwengo vzw ontdekken leerlingen van het 5de en 6de leerjaar hun talent voor wetenschap en techniek.
Dankzij het WeGoSTEM-pakket kunnen jouw leerlingen een kunst-robot bouwen en programmeren in de klas.