Jacqueline vertelt op een interactieve manier volksverhalen uit Vlaanderen. Door tijdens het verhaal gerichte vragen te stellen , geeft ze de cursisten veel taaloefenkansen.
Kan een robot ooit theater maken en zo ja, hoe ziet dat niet-menselijke theater er dan uit? Wat betekenen woorden als ‘kunst’, ‘creativiteit’ en ‘humor’ in een tijd van slimme technologie en zelflerende algoritmes?
Jacqueline neemt je klas mee in een magische wereld en betrekt hen interactief. Ze vertelt spannende verhalen over wonderlijke wezens als dwaallichtjes, lodders, witte dames en weerwolven.
Omdat de theaterstukken over pesten in verschillende scholen een averechts effect uitlokten (er werd meer gepest dan voordien) werd op aanvraag van en in overleg met de preventiedienst van Boom een nieuw concept bedacht om het thema pesten op een andere m...
‘Stück 3571' is in de eerste plaats het verhaal over het leven in een concentratiekamp. Breendonk was dan wel geen echt concentratiekamp zoals Buchenwald of Dachau, maar een doorgangskamp.
Het hedendaags verkeer vraagt oplettendheid en het naleven van de regels. Maar jongeren zijn dikwijls speels en impulsief omdat ze leven met de idee dan hen niets kan overkomen.
Leeftijd: 1e - 4e leerjaar
Emilio is de laatste die overblijft van een familie van circusartiesten. Maar het circus is verdwenen en Emilio heeft nu een nachtwinkel.
Leeftijd: 1e - 2e leerjaar
Kierrewiet … een blauwe vogel steelt Mo’s aller schoonste blauwe schrijfpotlood. Hij vliegt er zomaar, door het raam, mee weg. Mo twijfelt niet en springt … er achteraan … en vliegt.
Een waanzinnig avontuur begint.
Pikarnel kan niet slapen.
Woorden spoken door haar hoofd.
Korte woorden, lange woorden.
Lelijke en mooie woorden.
Plots is het stil, muisstil.
Waar zijn alle letters?
En wat is er met dat ene woord?
Het lag daarnet nog op het puntje van haar tong…
Verkeersveiligheid is van levensbelang. Kinderen moeten leren omgaan met verkeer. Dat is een voortdurend leerproces. Het aanreiken van basisvaardigheden en inzichten is daarbij zeer belangrijk.
Kinderen worden steeds jonger puber. Lichamelijke veranderingen komen steeds vroeger. Daardoor krijgen de relaties die ze met elkaar aangaan (vriendschap, verliefdheid, enz...) andere dimensies.
Verkeersveiligheid is van levensbelang. De verkeersintensiteit neemt steeds toe. Daarom is het belangrijk om kinderen al vanop jonge leeftijd (kleuters) met de basisbegrippen van het verkeer vertrouwd te maken.
Verkeersveiligheid is van levensbelang. Kinderen moeten leren omgaan met verkeer. Dat is een voortdurend leerproces. Het aanreiken van basisvaardigheden en inzichten is daarbij zeer belangrijk.
Verkeersveiligheid is van levensbelang. Kinderen moeten leren omgaan met verkeer. Dat is een voortdurend leerproces. Het aanreiken van basisvaardigheden en inzichten is daarbij zeer belangrijk.
Omdat de theaterstukken over pesten in verschillende scholen een averechts effect uitlokten (er werd meer gepest dan voordien) werd op aanvraag van en in overleg met de preventiedienst van Boom een nieuw concept bedacht om het thema pesten op een andere m...
Bomen produceren zuurstof. Ze zijn als het ware de longen van onze aarde en nemen grote hoeveelheden koolstofdioxide op wat het broeikaseffect vermindert. Ze houden water vast en zuiveren dit.