Tijdens campus circulair beleef je jouw eerste campusdag nóg voor je jouw diploma secundair op zak hebt. We blikken dus even vooruit op vlak van studies, maar brengen het verhaal van materialenschaarste van vandaag! Onze materialen zijn schaars. Punt.
In dit verdiepend coachingstraject ASS ga je je specialiseren in het werken met kinderen met ASS met een (rand)normale tot hoge begaafdheid.
Het jaartraject bestaat uit 10 contactmomenten, tussentijdse opdrachten én een jaaropdracht.
Wie had gedacht dat de oude Tegelfabriek van Tisselt zou kunnen leiden tot een leuke les rekenen?
Haal jullie meetlat en rekenmachine maar boven, want samen met Inge gaan jullie oppervlaktes berekenen en vormen van tegels vergelijken.
Met leerlingen van de OKAN-klas en NT2-groepen over THUIS en met THUIS bezig zijn, als onderwerp. Samen een expo samenstellen die hun thuis hier en daar verbindt. Wat maakt een huis tot een (echte) thuis?
Stel je voor dat je voor lange tijd in een ander land gaat wonen. Wat neem je mee om je thuis te voelen?
Welke geur, kleur, geluiden en omgeving geven jou een thuisgevoel?
Een metaaldetector is een instrument om metalen voorwerpen op te sporen. Een metaaldetectorist gaat met een metaaldetector aan de slag om archeologische sites of archeologische artefacten te vinden.
Hoe is kant ontstaan, waarvoor wordt het gebruikt en waar kom je het nog allemaal tegen?
Na een korte presentatie worden de de basishandelingen van het kantklossen uitgelegd.
Samen met de leerlingen wordt een vriendschapsbandje in linnenslag of een ande...
Bezoek tijdens erfgoedweken met je klas de provinciale erfgoedsite Scheepswerven Baasrode en verruim de horizonten over het huiselijke leven. Ook aan boord van vissers- en binnenschepen waren er huishoudelijke taken.
Speciaal voor Erfgoedweek kan je de Erfgoedkoffer ‘Wat is dat?’ mét erfgoedklasbak boeken.
Met de ‘Wat is dat?’-koffer leren kinderen van de tweede graad lagere school op een speelse manier alles over het huishouden van vroeger.
Wat aten de mensen in Romeins Tongeren? Hoe woonden ze? Welke taal spraken ze? Een educatief medewerker van het Gallo-Romeins Museum komt naar je klas en dompelt je leerlingen onder in het dagelijks leven van 2.000 jaar geleden.
Wist je dat er boven het Speelkaartenmuseum nog 2 verdiepingen zijn? Nieuwsgierig om eens een kijkje te nemen achter de schermen? We nemen je mee naar het depot waar de archeologische vondsten bewaard worden.
Wat kan een museum doen voor mensen met een verstandelijke leerstoornis of beperking? Is dat een onmogelijke opdracht? Met welke partners werkt een museum daarvoor samen? Wat is de rol van het zorgpersoneel?
Wat gebeurt er met het erfgoed van de Belgische Spoorwegen? Waarom heeft de NMBS een museum met de naam Train World? Wat doen de collectiebeheerders van Train World? De kinderen kruipen tijdens een actieve workshop in de huid van een collectiebeheerder.
Met professionele musicalartiesten komen we naar jouw klas! We dompelen de leerlingen onder in een musicalbad.
De leerlingen leren zingen, dansen, acteren, maar nog zoveel meer! We hebben verschillende formules, aanpasbaar aan de noden van jouw school.
We laten je kennis maken met de verschillende soorten theaterpoppen, brengen een spannende en leuke poppenkastvoorstelling en laten je zien hoe je zelf poppen kunt maken en er mee spelen.
Duik mee in de grave grooves van muzikanten Sara Moonen en Joris Lindemans. Gepassioneerd door Brussel in al haar klankfacetten bouwden ze hun (muzikale) band uit tijdens samenwerkingen in diverse formaties.
Wat is restauratie en waarom zouden we een gebouw restaureren? Dat is het uitgangspunt van deze projectweek. De leerlingen gaan zelf aan de slag met een vakman of vakvrouw en werken samen naar een eindproduct toe.
Binnenkort zijn het verkiezingen en wij merken een grote vraag naar relevant aanbod dat scholen kan helpen om les te geven over burgerschap en democratische waarden.