Waaraan moet jouw traject voldoen?
-
1
Samenwerken met een creatieve partner met professionalisering als doel
Leerlingen en leerkrachten doorlopen samen met minimum één externe culturele partner een samenhangend en creatief traject dat stap voor stap wordt opgebouwd en de tijd krijgt om uitgediept te worden.
Zo vergroten de ontplooiingskansen, de cultuurbeleving en het cultureel bewustzijn van de leerling. De leerkracht professionaliseert zich hierdoor en kan deze vaardigheden in de lessen integreren.
-
2
Een meerdaags traject
Minimum één externe partner werkt met eenzelfde groep leerlingen én hun leerkracht aan een traject gedurende meerdere dagen.
-
3
Tijdens de lesuren
Je project loopt tijdens de lesuren en is gekoppeld aan de lessen. Activiteiten die plaatsvinden tijdens de middag of na de schooluren komen niet in aanmerking.
-
4
Op maat
Maak het op maat van je doelgroep en de cultuurvisie van de school. Het boeken van een kant-en-klaar aanbod is geen samenwerking op maat. Het is dus belangrijk dat beide partijen overleggen en hun verwachtingen op elkaar afstemmen. Laat je inspireren, maar kopieer niet letterlijk een ander project.
Bouw je verder op een voorgaand project? Onderbouw dan de evolutie of verandering in je nieuwe projectaanvraag.
2 deadlines
Dien je project online in t.e.m. 15 november voor projecten die plaatsvinden tussen 1 februari en 30 juni.
Dien je project online in t.e.m. 15 mei voor projecten die plaatsvinden tussen 1 september en 31 januari.
Laat je inspireren door collega's
Ontdek hoe jouw collega-leerkrachten met hun leerlingen en kunstenaars aan de slag gingen. Filter gerust verder op thema, onderwijsniveau of sleutelcompetentie.