Leerkrachten kunnen hun leerlingen zelf begeleiden in de expo ‘Feest!’. Het MAS biedt daarvoor opdrachtkaarten en inspiratiefiches voor een groepsgesprek aan.
Met deze activiteit ontrafelen uw leerlingen het verhaal van hun schoolbuurt. Hoe oud zijn de huizen en waarom zijn ze zo gebouwd? Zijn er ook parken met een straffe geschiedenis of juweeltjes van standbeelden?
Ssst! De tijger slaapt!’ Kom jij samen met je peuters luisteren naar dit interactieve verhaal van Britta Teckentrup? Zal het jouw peuters lukken om Tijger te laten slapen? En wat gebeurt er als tijger toch wakker wordt?
Een gids geeft uitleg over gesteenten, mineralen, fossielen en edelstenen. Dit aan de hand van de ten toon gestelde materialen in het museum. De rondleiding duurt +/- 2 uur. Maximum : +/- 20 deelnemers.
Als kleine jongen van 11 jaar bouwde André zijn eerste radiootje, een kristalontvanger. Hiervoor gebruikte hij dagelijkse gebruiksvoorwerpen, zoals de wasdraad als antenne en de ventielen van de binnenbanden.
In het begin kreeg hij de radio’s aangeboden.
Wat is restauratie en waarom zouden we een gebouw restaureren? Dat is het uitgangspunt van deze projectweek. De leerlingen gaan op school aan de slag met een vakman of vakvrouw en werken samen naar een eindproduct toe.
Bezoek de bibliotheek met je klas, kom eens langs voor een voorleesmoment, of laat je leerlingen eens ondervinden hoe de bibliotheek werkt. Vraag dan je klasintroductie aan bij de bibliotheek.