Met woorden kan je pijnlijk fluisteren en bikkelhard roepen. We halen inspiratie uit protestgedichten, gaan op zoek naar een persoonlijke stem en pennen onze eigen visie op de wereld neer.
Wat hebben Shakespeare en Beyoncé met elkaar gemeen? Ze hebben het allebei over de liefde, en gebruiken daar poëzie voor. In dit atelier verkennen we alle hoeken van het hart. Hoe leg je gevoelens in woorden?
Muzix organiseert musicalworkshops voor scholen.
Lukt het om een of andere reden niet om een medewerker tot bij jou in de school te laten komen? Geen probleem!
Met professionele musicalartiesten komen we naar jouw klas! We dompelen de leerlingen onder in een musicalbad.
De leerlingen leren zingen, dansen, acteren, maar nog zoveel meer! We hebben verschillende formules, aanpasbaar aan de noden van jouw school.
Wanneer leerlingen zelf korte filmpjes maken, zetten ze de lesinhoud om in een creatief en persoonlijk project en werken ze aan hun mediawijze skills. Wil je ontdekken hoe je jouw leerlingen video’s kan laten maken?
Met korte, frisse opdrachten (en veel verhalen uit de praktijk) zetten we lln aan het schrijven in een genre naar keuze (per genre 2 sessies van 2u). Ideaal voor de lessen Nederlands of de plusklas!
Een lezing over boeken waarvoor geen voorkennis of voorbereiding nodig is. Concrete leestips op tienermaat en leuke literaire weetjes. Want praten over boeken doet lezen!
Bij een meerdaagse workshop is er tijd om de poppen te laten drogen en ’s anderendaags zelf ook te bespelen. Ademen, slapen, wakker worden, dansen, praten: na deze workshop kan jij poppen levend maken.
Geen voorkennis nodig.
Kunst heeft een vaak ongekende agogische meerwaarde: beweging, mime, improvisatie, creatie en interactie brengen een gedeelde rust, ontspanning en veiligheid.
In de workshop poppen maken ga je onder professionele begeleiding van een poppenmaker of poppenspeler aan de slag om zelf poppen te maken uit hout en papier.
Neem een duik in de toekomst en ga aan de slag met virtual en augmented reality.
Je test verschillende VR-ervaringen en met een laagdrempelige tool op een iPad bouw je zelf ook een virtuele ruimte die je vult met digitale figuren.
Tijdens een workshop rond Street Art & Graffiti leren de deelnemers iets rond de geschiedenis van Street Art, de belangrijkste termen en basistechnieken, bekende Street Art kunstenaars en gaan we natuurlijk ook zelf aan de slag met potlood, acrylverf, spu...
Wat als je leerlingen hun verbeelding leerden inzetten tijden spreekoefeningen? Wat als ze de structuur en opbouw van een mondelinge beurt konden voélen in plaats van afhaspelen?
'Wat als' zijn sleutelwoorden die een magische poort ontsluiten.
In een wereld waarin de voortdurende mediastroom niet meer weg te denken is, kan het soms moeilijk zijn om te herkennen hoe die onze gevoelens, kennis en gedrag beïnvloedt.
Ouderen en jongeren kunnen heel wat leren van elkaar, maar hoe zorg je voor voldoende gespreksstof? Daar heeft de Erfgoedcel iets op gevonden: de mijmerdozen!
In twee sessies laat Lies Van Gasse de studenten kennismaken met de poëzie van een stad. Vanuit een bloemlezing van verschillende dichters maken ze samen een wandeling door de stad.
Dichters Lies Van Gasse en Vicky Francken ontwikkelde samen de interactieve poëzie-app Ver+Vers. Via deze app kun je op een speelse en eenvoudige manier zelf geïllustreerde poëzie creëren! Bevalt het resultaat je niet?
Workshop 'Miro droomt van klanken'
Hoe zie jij de wereld? Wat vind je mooi? Welke beelden komen bij jou tevoorschijn als je mijn melodie hoort? Ik weet zeker dat iedereen iets anders ziet - is dat niet geweldig?!