In de loop van enkele sessies ontwikkelt Lies samen met de leerlingen een idee voor een collagegedicht. In dit collagegedicht kunnen de leerlingen vertrekken vanuit hun eigen creatieve ideeën. Er kan gewerkt worden vanuit een thema of helemaal vrij.
In twee sessies laat Lies Van Gasse de studenten kennismaken met de poëzie van een stad. Vanuit een bloemlezing van verschillende dichters maken ze samen een wandeling door de stad.
RADAR connecteert workshopgevers met organisaties. Ben jij leerkracht of jeugdwerker? Wil je iets creatiefs doen met je groep of klas en heb je nood om buiten de schoolmuren te breken?
Via de schilder- en beeldhouwkunst van de tweede helft van de 19de eeuw vangen we een glimp op van het leven in die periode. Gedistingeerde heren verschijnen ten tonele, dames van stand showen hun jurken en sommigen ook hun verveling.
Onder de noemer StART with ART heeft Mu.ZEE 14 korte filmpjes samengesteld die aansluiten bij de nieuwe, culturele, vakoverschrijdende sleutelcompetenties voor het secundair onderwijs.
Lies Van Gasse is beeldend kunstenaar én dichter. Ze schildert met woorden en rijmt met beelden. In veel van haar werken gaan woord en beeld dan ook hand in hand.
Overtredingen, wanbedrijven en misdaden zijn van alle tijden en alle culturen. Het gewicht dat samenlevingen toekennen aan deze misdrijven verschilt, zo ook de strafmaat.
We kruipen in het vel van grote kunstenaars en leren kijken en tekenen. Het worden pareltjes van kunstwerken waarvan zelfs de kinderen niet wisten dat ze het konden!
Wat alle kunstenaars van de kunstenaarsgroep CoBrA met elkaar gemeen hebben, zijn hun vrije en spontane expressievormen. Deze workshop draait daarom vooral rond impulsiviteit, waarbij we je eigen opwellingen en ingevingen stimuleren.
Gebaseerd op de ‘growth mind set’ (de kracht van geloven dat je zelf kan verbeteren) van Carol Dweck, gaan we vooral zelf veel doen. We experimenteren op muzisch gebied, en spelen met muzische evaluatietechnieken.