Zijn lokale volksverhalen saai, gelogen en dom? Of kunnen kinderen en jongeren juist heel veel leren door er actief mee aan de slag te gaan in de klas?
Ontdek een schat aan historische filmpjes en audiofragmenten in thematische collecties en verken ze aan de hand van kijkfiches waarmee jouw leerlingen uitgedaagd worden om kritisch te kijken en te luisteren, om feiten van meningen te leren onderscheiden e...
Van spelen met schaduwen tot het creëren van personages. Ga spelenderwijs aan de slag met de camera. Via korte video's, maken de kinderen kennis met de basisprincipes van fotografie.
De online lespakketten zijn daarnaast flexibel.
In deze workshop maak je kennis met lesmateriaal, tips en ideeën voor muzische vorming voor de oudste kleuters en het lager onderwijs.
Onze gedetacheerde leerkracht wijst je de weg naar een heleboel filmpjes en audiofragmenten voor dans, woord, beeld en m...
Begeleide uitstap of rondleiding | Locatie in overleg
Breng net zoals de kunstenaars je omgeving tot leven en laat je knotsgekke tekening spatten op het canvasdoek!
Speel eerst het doorgeeftekenspelletje met je vrienden en ga dan met de uitgeprinte schildersezel aan de slag en tover met alles wat je kan vind...
Yes, nog meer CLUB MAGIQUE! Heb jij alle afleveringen van deze jonge, lokale goochelaars al gezien? Wat een talent in de Kempen! CLUB MAGIQUE is een spiksplinternieuw collectief, een initiatief van Het Nationaal Museum van de Speelkaart.
hEAR DROPS is je maandelijkse dosis speelse ideeën rond klank en muziek. Een online aanbod van licht geanimeerde beeldverhalen voor een internationaal publiek van kinderen, ouders en leerkrachten.
Club Magique is een spiksplinternieuw collectief van jonge, lokale goochelaars die je hier per uitzondering een kijkje in hun kaarten gunnen. Laat je verwonderen!
Een winterjas die versleten is, maar jarenlang trouwe dienst bewezen heeft… Een peper-en-zoutvat dat al generaties in je familie wordt doorgegeven? Gooi je die zomaar weg?
Wat als deze objecten zouden kunnen praten? Welke verhalen zouden ze vertellen?