De trompet van koning Kanon is gestolen door een gigantische draak! Verteller/muzikant Ruben roept de hulp van de hele klas in om samen op queeste te gaan door het land van koning Kanon.
Onze professor komt naar jullie om een razend interessante show te brengen waarvan je zin in wetenschap krijgt! Helaas voor hem blijkt de poetsvrouw net nu de zaal te moeten kuisen.
Workshop Arabische percussie:
We exploreren de ritmische mogelijkheden van de derbouka, tamboerijn en hand drum en komen samen tot een inspirerend arrangement.
Spaghettibruggen bouwen is een leuke workshop waarbij de kinderen met slechts ongekookte spaghetti en een warmtelijmpistool een brug moeten maken die een bepaalde breedte overspant.
De voorstelling “Nu?!” brengt een beeldrijk verhaal vol beweging rond het begrip tijd en drukte. Al zijn kleuters veel meer bezig met wat er “NU" te beleven valt, evengoed worden ze af en toe geconfronteerd met gebrek aan tijd.
In deze uiterst interactieve en speelse voorstelling komen twee muzikanten over hun instrumenten vertellen wanneer ze plots een uitnodiging krijgen om muziek te komen maken in Wereldje Andersom. Klein probleem: in Wereldje Andersom is alles...andersom.
De leerlingen gaan aan het werk als echte architecten: na een korte introductie in krachtverdeling en sterkteleer, leren ze de verschillende technieken aan om met onze superleuke piepschuimsnijders een flatgebouw te ontwerpen én construeren.
De yoga workshop neemt de kinderen mee op avontuur. Kleuters worden ondergedompeld in een fantasierijk verhaal over dieren en natuur. De oudere kinderen en tieners gaan op ontdekking in eigen lichaam en geest.
Ooit al eens tweemaal moeten kijken of je iets wel goed zag? Wist je dat dit een kunstvorm op zich is? Helga Stentzel legde de basis voor het huishoud-surrealisme, waarbij ze ons dagdagelijkse voorwerpen vanuit totaal andere hoek laat bekijken.
Een kubus maken van bellenblaas? Hoeveel zeepbellen in elkaar kan jij blazen? Hoe steek je een vinger in een bestaande bel zonder dat deze ‘plopt’? Fantasiebellen maken met stokjes en koord? Wie maakt de grootste bel? Kan je iets rond een bel blazen?
Net als Robin Hood vogelvrij! Gewapend met pijl en boog en een eeuwige glimlach. Het bos in! We verstoppen ons diep in het woud en rennen van boom naar boom.
Stelen mag, maar alleen van de rijken, en delen... dat doen we met de armen.
Theater initiatie stimuleert kinderen om zich in te leven in andere personen en situaties. We creëren voor de kleuters een aantal speelse oefeningen en interacties die ze gaan ‘verbeelden’ en 'uitdrukken' met hun lichaam en stem.
We doen allerlei bewegingsspelen waarbij het competitieve of het "winnen" niet van tel is. We leggen de nadruk op samen spelen, samenwerken om een doel te halen.
Elk van ons is uniek en anders. Toch willen we graag hetzelfde zijn, erbij horen, niet opvallen, ... We hebben vaak angst om ons te tonen aan anderen, uit schrik om anders gevonden te worden.
Rappende kikkers en rockende salamanders strijden om het hart van de verlegen waterjuffer. Ze zijn echter zo druk met zichzelf bezig dat ze niet doorhebben dat de afvoerbuis van de oude fabriek het vijverleven bedreigt...
Onze ervaren beatboxers leren in hun workshop de basis van beatboxing aan. De jongeren maken op een speelse en creatief-ritmische manier kennis met hun vocale mogelijkheden.