De kunstenaars Miro bekend om zijn vrolijke en kleurrijke abstracte werken inspireert ons tijdens deze workshop. Abstracte kleurrijke schildersdoeken ontstaan na het speels beschouwen van de werken van Miro.
Komen jullie graag naar het voorleestheatertje van Pol in zijn tuin? Zijn verhaal komt hier pas écht tot leven langs deurtjes, kiertjes, gaatjes en verborgen laatjes. Met het zie-zo-zand-lied, een toverspreuk en een echte 'POLparade' in openlucht!
Deze stenen windmolen uit 1843 is nog steeds maalvaardig. Binnenin kan je je verbazen over de oude mechanismen. Sinds 1979 zijn de molen en de onmiddellijke omgeving beschermd als monument en dorpsgezicht.
Gebaseerd op de ‘growth mind set’ (de kracht van geloven dat je zelf kan verbeteren) van Carol Dweck, gaan we vooral zelf veel doen. We experimenteren op muzisch gebied, en spelen met muzische evaluatietechnieken.
Een initiatie in ritme, soundscapes en speciale geluiden op maat van kleuters. Horen jullie ook regendruppels? Of wind? Of... donder en bliksem? Samen met een ervaren percussionist gaan we op reis naar een ver land, waar alles anders klinkt.
De boswachter bewaakt de laatste boom. Hij kan alle hulp gebruiken, want in een wereld waar bijna alles van plastic is, lopen rare figuren rond die allemaal snode plannetjes hebben met het laatste groen.
Kitty werkt in een circus als acrobate maar wil dolgraag optreden als goochelaar. Ze droomt van een spetterende goochelshow vol muziek, acrobatie en speciale effecten, maar echte goochelaars verklappen natuurlijk nooit hun trucs.
In dit verdiepend coachingstraject ASS ga je je specialiseren in het werken met kinderen met ASS met een (rand)normale tot hoge begaafdheid.
Het jaartraject bestaat uit 10 contactmomenten, tussentijdse opdrachten én een jaaropdracht.
De trompet van koning Kanon is gestolen door een gigantische draak! Verteller/muzikant Ruben roept de hulp van de hele klas in om samen op queeste te gaan door het land van koning Kanon.
Het begeleiden van eenvoudige liedjes met klein slagwerk nemen we onder de loep. En hoe pak je dat aan zonder dat het chaos wordt in je klas ? Ook leren we werken we met body-percussie, en/of boomwhackers.
Welke stappen ontwarren we in een goeie creatieve les en welke voorwaarden zijn daaraan verbonden. Dat gaat dan over inhoud en vorm, veiligheid, zintuigen prikkelen en organisatiemogelijkheden.
De voorstelling “Nu?!” brengt een beeldrijk verhaal vol beweging rond het begrip tijd en drukte. Al zijn kleuters veel meer bezig met wat er “NU" te beleven valt, evengoed worden ze af en toe geconfronteerd met gebrek aan tijd.