Tijdens het spel worden jongeren geconfronteerd met verschillende psychologische thema’s zoals agressie, isolatie, angst, donkere gedachten en sexting.
Kennen jullie de Boekenmoeke?
Eigenlijk heet ze Imelda, maar iedereen kent haar als de Boekenmoeke, een gezellig vrouwtje met een hart voor boeken. Ze baat al jaren het schattigste boekenwinkeltje van het land uit. Groot en klein zijn dol op haar.
Een mysterieus boek verschijnt in de klas. Nieuwsgierig verzamelen de kinderen zich errond. Ze kijken hun ogen uit. Samen met de juf wordt het boek onderzocht. Het lijkt een heel gewoon boek, het ziet er zelfs niet mooi uit … maar waarom ligt het hier?
Onze professor komt naar jullie om een razend interessante show te brengen waarvan je zin in wetenschap krijgt! Helaas voor hem blijkt de poetsvrouw net nu de zaal te moeten kuisen.
Spelenderwijs ontdekken de kleuters wat een museum is. Vanuit het treinstation vertrekt de kleutertrein op reis. Onderweg houden we halt bij een aantal stations.
Hoewel er een hoop verschillen zijn, hebben alle kinderen ter wereld iets gemeen: ze spelen! Hoe, waar en waarmee ze spelen ervaart je klas tijdens een spel per werelddeel.
Waarom en hoe komen vluchtelingen naar België? Hoe bouwen ze een nieuwe toekomst uit? Welke rol kunnen Vlaamse jongeren hierin spelen? Dankzij PeaceCraft kan je op een creatieve en beklijvende manier met deze vragen aan de slag.
Ben jij nieuwsgierig van aard? Duw jij in een vreemd huis een deur op een kier soms wat verder open om de sfeer op te snuiven of om gewoon wat te gluren? Dan ben je van harte welkom in het huis van twee 17de-eeuwse voorname patriciërs, Nicolaas en Frans.
Een klas resideert een week lang in AMUZ en gaat creatief aan de slag met een bepaald repertoire of muzikaal thema. De leerlingen worden ook gestimuleerd om zelf te componeren.
Techniek dringt steeds dieper door in het dagelijks leven. Al bouwend en spelend met K’Nex maken leerlingen van het 5de en 6de leerjaar kennis met eenvoudige, technologische principes.
Leer het museum op eigen houtje kennen door op speurtocht te gaan.
De klas wordt in kleine groepjes verdeeld. De groepjes krijgen elk een verschillend album met genummerde foto’s, een invulblad met schrijfplank en pen.
Voor het eerste en het tweede leerjaar ontwikkelden AMUZ, De Veerman en jeugdauteur Joke van Leeuwen een interactieve rondleiding in de voormalige St.-Augustinuskerk.
Rock mee met Nicolaas Rockox en Frans Snijders. Zij organiseren een festival maar hebben jullie hulp nodig. Ga in groepjes aan de slag en organiseer het feestje van de 17de eeuw. Met een interactieve app maak je kennis met de tijd van Rockox.